۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کمبود آرد و روغن در گیلان نداریم
استاندار گیلان:

کمبود آرد و روغن در گیلان نداریم

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه کمبودی در تامین آرد، روغن، مرغ و کالاهای اساسی نداریم، نظارت بر چرخه تولید تا توزیع را ضروری دانست.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در جلسه مقابله با قاچاق کالا با گلایه از صفوف طولانی و تعطیلی برخی از نانوایی‌ها، بر لزوم پرهیز از موازی کاری برای مبارزه با فساد تأکید و تصریح کرد: نباید به واسطه اقدامات سودجویانه برخی افراد آرامش مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه سلب و سفره آنان کوچک شود.

استاندار گیلان با اشاره به واردات روغن به میزان کافی از مرزهای جنوبی و شمالی، توزیع مناسب و اتصال حلقه‌ها به یکدیگر برای تسهیل دسترسی مردم به اقلام مورد نیاز را مورد تأکید قرار داد.

وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در تأمین آرد، روغن، مرغ، گوشت، تخم مرغ و دیگر اقلام مورد نیاز مردم در استان وجود ندارد، گفت: باید با نظارت جدی بر چرخه تولید تا توزیع، زمینه ایجاد نگرانی برای مردم برطرف شود.

وی با اشاره به تکلیف دولت سیزدهم برای هوشمندسازی یارانه‌ها افزود: اراده‌ دولت مردمی سیزدهم بر اینست تا جلوی قاچاق، رانت و فساد توسط فرصت‌طلبان گرفته و آرامش به مردم بازگردانده شود.

استاندار گیلان به اختصاص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان در سفر رئیس جمهوری افزون بر اعتبارات پیش بینی شده از طریق قانون بودجه اشاره و اضافه کرد: نگاه دولت و نظام توجه ویژه به ظرفیت های کشور است و ایجاد نارضایتی علیرغم پرداخت یارانه‌ها، تسهیلات و پشتیبانی از بخش‌های مختلف زیبنده نیست.

وی با تأکید بر اینکه کالاهای قاچاق وارده به انبار اموال تملیکی به ویژه اقلام فاسدشدنی و دارای تاریخ مصرف نباید بلاتکلیف باشند و در سریع ترین زمان ممکن باید به چرخه تولید و عرضه وارد شوند، افزود: رسوب کالا در انبار و نیز گمرک، پذیرفتنی نیست و در این مسیر رسیدگی به پرونده ها باید تسریع و با متخلفان برخورد شود.

عباسی افزود: تلاش می‌کنیم تا با توزیع عادلانه منابع و نظارت بر چرخه تولید تا عرضه به صورت میدانی، هرگونه دغدغه مردم را برطرف کنیم.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha