۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
هشدار مدیر عامل انجمن بلاک چین؛ مراقب آدرس کیف پول دیجیتال خود باشید
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

هشدار مدیر عامل انجمن بلاک چین؛ مراقب آدرس کیف پول دیجیتال خود باشید

مدیر عامل انجمن بلاک چین ایران در خصوص مراقبت لازم از کیف پول دیجیتال از سوی دارندگان این گونه ارزها هشدار داد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: همانطور که در چند وقت اخیر با پررنگترشدن بازار رمزارزها و اینکه افرادی را جهت سرمایه گذاری به خود جذب کرده است تا بتوانند سرمایه بیشتری را بدست آورند اما با این وجود در همین مدت اخباری مبنی بر مسدود شدن دارایی های دیجیتال ایرانیان توسط شرکتها و پذیرنده های خارجی شنیده شده است به طوریکه در این خصوص انجمن بلاک چین جهت اطلاع رسانی مردم بیانیه ای هم صادر کرده است .

در این خصوص عباس آشتیانی مدیرعامل انجمن بلاک چین با اشاره به صادر شدن بیانیه از طرف این انجمن به خبرنگار بازار گفت: بلاک چین یک تکنولوژی است که ماهیت شفافی دارد و تراکنشها در آن برای افراد قابل مشاهده است. حال اگر آدرس کیف پول هویتش مشخص شود نه تنها قابل مشاهده رصد پذیری دارد بلکه می توان به هویت «ای پی» موقعیت جغرافیای هویت افراد دسترسی یافت.

وی در ادامه افزود: این ویژگی باعث شده تا دارایی دیجیتال در فناوری بلاک چین قابلیت رصد شدن داشته باشد و زمانیکه قوانین تحریم وجود داشته باشد پذیرنده می تواند از پذیرش مربوط به «ای پی» ایرانی امتناع کند یا بعد از واریزی فرد که انجام شد، دارایی اش را بلاک کند.

در ادامه وی با تاکید اینکه این کار از طریق صرافیهای ایرانی انجام نشده گفت: دارایی های که افراد در صرافیهای ایرانی ها داشته اند توسط پذیرنده ها و شرکتهای خارجی شناسایی شده اند مثل کوینکس کوکوین و خیلی جاهای دیگر. حال اتفاقی می افتد این است که این شرکتهای خارجی از پذیرش رمزارزهای ایرانی از طریق صرافیهای ایرانی بوده (آنها هم متعلق به ایران بوده) از پذیرش آنها امتناع کردند یا زمانیکه دارایی دیجیتال واریز شده آن را مسدود کردند.

آشتیانی در پاسخ بازار به این سوال که این اتفاق آیا اولین بار بوده است گفت: در یکسال گذشته موارد متعدد اتفاق افتاده است به طوریکه کسب وکارهای خارجی یا پذیرنده های خارجی از پذیرش رمزارزهای ایرانیها امتناع یا مسدود کرده اند. به طوریکه بعضی کسب و کار دارایی مسدود یا امتناع می کند بعضی دیگر هم کاری ندارند. به هرحال خطری است باید اقداماتی پیشگیرانه توسط کاربران و کسب و کارها جهت آن انجام گیرد.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه فوق گفت: همانطور که در بیانیه هم توصیه هایی هم شده است برای مثال برای کسب و کارها تغییر مرتب آدرس کیف پول است و تجمیع نکردن دارایی در یک کیف پول از جمله راهکارهاست. چرا که هرچقدر دارایی در یک آدرس کیف پول زیاد باشد ریسک و شناسایی شدن آنها بالا می رود. همچنین توصیه ای برای کاربران این است که دارایی دیجیتال آنها از یک کسب وکار به کسب وکار دیگر به صورت مستقیم منتقل نکنند بلکه از طریق یک واسط همان صرافیهای ایرانی ابتدا به کیف پول منتقل و بعد از کیف پول به آن کسب وکار مورد نظر انتقال بدهند و به هیچ وجه مستقیم انتقال ندهند. همچنین مراقب آی پی خودشان هم باشند.

کد خبر: ۱۴۹٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha