۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
پیشنهادات وزیر صمت برای توسعه تجارت با اندونزی
در دیدار با نایب رییس مجلس اندونزی مطرح شد

پیشنهادات وزیر صمت برای توسعه تجارت با اندونزی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نایب رییس مجلس جمهوری اندونزی راهکارهایی برای توسعه تجارت بین دو کشور ارائه کرد.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین در دیدار با رحمت گوبِل نایب رئیس مجلس جمهوری اندوزی گفت: ما در حوزه‌هایی نظیر زیست فناوری و نانو رشد چشمگیری داشتیم که می‌توانیم همکاری‌های خوبی با شما در این زمینه داشته باشیم و همچنین کشور شما هم در ساخت لوکوموتیو می‌تواند به ما کمک کند.

وی افزود: برای تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور باید ابتدا ارتباط بین کسب و کارهای دو کشور را ایجاد و تقویت کنیم، روابط بین دو کشور خوب است، اما حلقه مفقوده اینست که کسب و کارهای دو کشور با هم ارتباط ندارند، به عنوان مثال شرکت لوکوموتیو اندونزی می‌تواند با شرکت مپنا در ایران همکاری‌های خوبی داشته باشد و باید جلسات مشترک بین کسب و کارهای دو کشور برقرار شود.

وزیر صمت عنوان کرد: تعرفه‌های واردات و صادرات بین دو کشور باید کاهش یابد تا تجارت سرعت بگیرد، ما آمادگی داریم تعرفه واردات از اندونزی را کاهش دهیم و تا قبل از سفر رییس جمهور ایران به اندونزی می‌توانیم این موضوع را نهایی کنیم.

فاطمی امین افزود: نقل و انتقال پول بین دو کشور می‌تواند تسهیل شود، ما سال گذشته بدون نفت ۱۰۰ میلیارد دلار تجارت خارجی داشتیم و با روش‌های مختلفی مثل تهاتر این تجارت انجام شده است.

وی گفت: ما در ایران ظرفیت‌های مثل صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی و ماشین آلات نظیر تراکتور داریم که برای شما می‌تواند مناسب باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ایران فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری دارد و صنایع فولاد و لوازم خانگی ما پیشرفت‌های خوبی داشته که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

کد خبر: ۱۴۹٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha