۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
خط ریلی اینچه برون - شاهرود توان ترانزیت ۲۰ میلیون تن غلات را دارد
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

خط ریلی اینچه برون - شاهرود توان ترانزیت ۲۰ میلیون تن غلات را دارد

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با تاکید بر ضرورت تسریع در احداث خط ریلی اینچه برون - شاهرود، گفت: امکان ترانزیت سالانه ۲۰ میلیون تن غلات در این مسیر فراهم است.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با تکمیل نهایی خط ریلی اینچه برون – شاهرود مسیر ترانزیت کالا از کشورهای مشترک المنافع به خلیج فارس حدود هزار کیلومتر کاهش می یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: کاهش مسیر ترانزیت کالا هزینه های جابجایی را کاهش و قیمت تمام غلات در مقصد را برای مشتریان مطلوب تر می کند.

چوپانی گفت:‌ این خط ریلی با طول ۱۸۶ کیلومتر به‌ عنوان یک ظرفیت مناسب برای رونق صادرات و جابه‌جایی کالا قلمداد می شود.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در احداث خط ریلی اینچه برون - شاهرود گفت: امکان ترانزیت سالانه ۲۰ میلیون تن غلات در این مسیر فراهم است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: درآمد ناشی از ترانزیت میلیون ها تن انواع غلات از کشورهایی مانند قزاقستان به سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند صدها شفل پایدار ایجاد کند و جان دوباره ای به اقتصاد استان دهد.

چوپانی با اشاره به انجام میلیون ها سفر بین استان های شمالی به سوی مرقد مطهر امام رضا (ع) گفت: بهره برداری از راه آهن اینچه برون -شاهرود می تواند آرزوی دیرینه مردم مازندران و گلستان را برای استفاده از خط ریلی برای رفتن به زیارت ثامن الائمه برآورده کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha