۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
هجوم موج جدید ملخ‌های صحرایی مهاجر به جنوب سیستان و بلوچستان
رئیس جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

هجوم موج جدید ملخ‌های صحرایی مهاجر به جنوب سیستان و بلوچستان

زاهدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در خصوص هجوم موج جدید ملخ‌های صحرایی مهاجر به شهرستان‌های جنوبی این استان هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلام حیدر زورقی اظهار داشت: از روز یکشنبه ۳۱ فروردین جمعیت زیادی از ملخ‌های صحرایی مهاجر از سمت کشورهای عربی به جنوب کشور از جمله استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان وارد می‌شوند.

وی به همه مدیران و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان تأکید کرد: ضمن رصد این آفت بین المللی خطرناک آمادگی کامل برای انجام مبارزه فوری قبل تخم ریزی ملخ را داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های جنوب استان خواست مراتب این هشدار را به همه مراکز جهاد کشاورزی و بهره برداران بخش کشاورزی مناطق اعلام و در اسرع وقت جلسه ستاد بحران با ریاست فرماندار شهرستان را تشکیل تا با بهره‌گیری از کلیه امکانات و کمک دستگاه‌های اجرایی نسبت به رصد و مبارزه با این آفت خطرناک اقدام کنند.

زورقی تصریح کرد: در بین شش استان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی در کشور، تاکنون سیستان و بلوچستان با ۳۹ هزار و ۹۳۱ هکتار مبارزه (۳۶ درصد کل مبارزه) رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: از کل سطح مبارزه انجام شده از آبانماه سال گذشته تاکنون ۴۱ درصد علیه پوره ملخ و ۵۹ درصد علیه ملخ صحرایی بالدار به انجام رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به مبارزه با آفت زنگ گندم در شهرستان‌های حوزه سیستان گفت: تداوم بارندگی‌ها و افزایش رطوبت باعث گسترش این بیماری شده و کار مبارزه را سخت‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۳۹۲ هکتار از مزارع گندم و جو در شمال استان سیستان و بلوچستان علیه آفت «زنگ زرد» غلات توسط ۴۶ دستگاه سمپاش دولتی و ۱۷۸ دستگاه بخش خصوصی با مشارکت فعال کشاورزان سمپاشی شده است.

کد خبر: ۱۴٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha