۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
نقش بانک های خصوصی در اقتصاد آذربایجان شرقی نزدیک به صفر است
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

نقش بانک های خصوصی در اقتصاد آذربایجان شرقی نزدیک به صفر است

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه نقش بانک های خصوصی در اقتصاد استان نزدیک به صفر است، اظهار کرد: بانک‌ها باید درحوزه سرمایه گذاری پاسخگو باشند.

به گزارش بازار، صابر پرنیان با بیان اینکه در حق صنعت آذربایجان جفا شده است، اظهار کرد: عقب ماندگی سال‌های گذشته تامین منابع مالی طرحهای سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی را جبران کنید.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی در بسیاری از رشته صنعت ها با سرمایه گذاری و پرچم داری بخش خصوصی، سرامد و پیشران کشور است.

پرنیان گفت: در سال گذشته سهم تحصیلات صنعتی استان ۲.۶ درصدِ کشور بوده که با توجه به اینکه استان دارای ۴.۹ درصد جمعیت کشور و ۷ درصد صنعت ایران است؛ خواستار افزایش حداقل ۳ برابری تسهیلات استان هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تصریح کرد: استان برای تکمیل زنجیره تولید و افتتاح طرح های بالای ۶۰ درصد پیشرفت نیازمند ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات است.

وی ادامه داد: اختیارات بانک های استان را افزایش دهید تا یک صنعتگر برای تسهیلات بالای ۱۵ میلیارد چندین بار به تهران سفر نکند این کار موجب معطل شدن واحد و هم تحمیل هزینه برای کارشناس و ... می‌شود.

پرنیان با بیان اینکه نقش بانک های خصوصی در اقتصاد استان نزدیک به صفر است، اظهار کرد: بانک‌ها باید درحوزه سرمایه گذاری پاسخگو باشند.

پرنیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشکل شدید تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی را داریم که عمدتا خارج از استان تامین می شود و بازار غیر رسمی مواد اولیه وجود دارد که به تولید ضربه میزند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: استان در تأمین زیرساخت ها و نیاز مند سرمایه گذاری است. برای مثال در استان ۴۴ درصد برق مورد نیاز شهرک‌های صنعتی تامین شده در صورتی که این رقم برای استان های صنعتی دیگر بسیار بالاتر است.

کد خبر: ۱۴۸٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha