۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
فعال شدن بیمه درمانی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از فردا

فعال شدن بیمه درمانی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از فردا

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه درمانی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ۳ دهک پایین جامعه که هیچ بیمه ای نداشتند، از فردا بیمه فعال می شود.

به گزارش بازار، حنان حاج محمودی، مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: وزارت رفاه لیست افراد کم درآمد را برای دریافت خدمات بیمه درمانی به سازمان بیمه سلامت ارسال کرده است.

وی در ادامه افزود: این لیست شامل ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ۳ دهک پایین جامعه است که هیچ بیمه ای نداشتند و از فردا بیمه درمانی شان فعال می شود.

حاج محمودی تصریح کرد: برخی از افراد این لیست دارای شماره تلفن و برخی دیگر فاقد شماره تلفن هستند، از این رو اسامی کسانی که شماره تلفن ندارند به وزارت ارتباطات ارسال می شود تا این وزارت خانه از طریق شماره تماس های ثبت شده برای کد های ملی ارسالی، پیامک مربوطه را برایشان ارسال کند تا این افراد عکس خود را بارگذاری کنند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ادامه داد: پیش بینی می شود ۲ تا ۳ میلیون نفر دیگر همچنان بدون هیچ گونه بیمه درمانی در کشور باشند که برخی از این افراد کارگران فصلی هستند و بیمه شان با پایان کار لغو می شود.

وی تاکید کرد: این افراد می توانند با مراجعه به پنل شهروندی بیمه سلامت نسبت به درخواست پوشش بیمه ای خود اقدام کنند و اگر بر اساس استعلام از وزارت رفاه این افراد جزو ۳ دهک پایین جامعه باشند، بیمه سلامت آنان را رایگان بیمه می کند.

حاج محمودی درباره میزان پوشش بیمه درمانی این افراد گفت: در صورتی که این افراد به پزشک خانواده منتسب باشند می توانند از خدمات بخش خصوصی هم استفاده کنند در غیر این صورت از بخش دولتی خدمات دریافت می کنند.

وی یادآور شد: افراد می توانند با مراجعه به پنل شهروندی بیمه سلامت به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند تا با توجه به شرایط جغرافیایی، یکی از پزشکان طرف قرارداد برایشان به عنوان پزشک خانواده منتسب شود و از طریق نظام ارجاع از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.

کد خبر: ۱۴۸٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha