۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
۴۰ هزار مگاوات انرژی در نیروگاه های برق‌آبی مازندران تولید می شود
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

۴۰ هزار مگاوات انرژی در نیروگاه های برق‌آبی مازندران تولید می شود

نکا - مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: پیش بینی می شود امسال ۴۰ هزار ساعت مگاوات انرژی برق‌آبی در نیروگاه های حاشیه سدهای استان تولید شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدابراهیم یخکشی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه  برق‌آبی ساری با بیان اینکه امسال بیش از ۴۰ هزار ساعت مگاوات انرژی در استان تولید می شود، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل دو هزار مگاوات بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به نقش سدهای استان در مدیریت سیلات یادآور شد: این سدها علاوه بر مدیریت و کنترل سیلاب از نظر اجتماعی و اقتصادی نیز تاثیرات بسیاری دارند و سبب رونق تولید در حوزه تولید آبزیان سردآبی و گردمابی در پایین دست شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با عنوان اینکه شاهد ذخیره سازی مناسبی در پشت سدهای استان هستیم، تصریح کرد: سد شهید رجایی برای هفتمین بار سرریز کرد و آب ذخیره شده در آن ۳۰ میلیون مترمکعب است.

یخکشی یادآور شد: یک‌هزار و ۵۰۰ لیتر برثانیه از آب سد شهید رجایی برای تامین آب شرب ساری طی سال قبل وارد مدار شد و پیش بینی می شود با ذخیره سازی مناسب آب امکان تولید محصولات کشاورزی به ارزش بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال در مزارع پایین دست فراهم شود.

کد خبر: ۱۴٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha