۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳
قطع برق صنایع بزرگ خطرناک‌ترین و آسان‌ترین راه برای جلوگیری از خاموشی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

قطع برق صنایع بزرگ خطرناک‌ترین و آسان‌ترین راه برای جلوگیری از خاموشی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قطع برق صنایع بزرگ آسیب‌های سنگینی به اقتصاد کشور زده و قیمت محصولات مهمی همچون سیمان را افزایش خواهد داد.

به گزارش بازار، رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به راهکارهای عبور از کمبود برق در کشور، گفت: اگرچه ایران بیش از 300 روز در سال آفتابی است و از انرژی خورشیدی و دیگر انرژی‌های تجدیدپذیر برخورداریم اما جهت ایجاد نیروگاه برای تولید برق اقدام جدی نشده است ضمن آنکه تعداد نیروگاه‌ها سیکل ترکیبی محدود است به همین دلیل با توجه به کسری حدود 15 هزار مگاوات برق در کشور حرکت به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر ضروری است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها دلیل کمبود برق در کشور تولید کمتر از نیاز نیست چراکه مقدار قابل‌توجه‌ای از برق تولیدی در شبکه‌های فرسوده انتقال از بین می‌روند لذا اورهال کردن یا تعمیر اصلاح شبکه‌های توزیع و انتقال ضروری است، درواقع از این طریق می‌توان به اندازه قابل ملاحظه‌ای برق ذخیره کرد.

وی با انتقاد از قطع برق صنایع بزرگ برای جلوگیری از خاموشی مشترکان خانگی، افزود: اگرچه جلوگیری از خاموشی مشترکین خانگی ضروری است اما مسئولان نباید با خاموشی دادن به صنایع بزرگ، آسان‌ترین و راحت‌ترین راه و در عین حال خطرناک‌ترین آن را برای جبران این کسری انتخاب کنند چراکه این اقدام آسیب‌های سنگینی به اقتصاد کشور زده و قیمت محصولات مهمی همچون سیمان را افزایش خواهد داد.

سنگدوینی با بیان اینکه وزارتخانه‌های دیگر همچون صمت نیز باید در کنار وزارت نیرو باشند تا بتوان مشکل کمبود برق در کشور را حل کرد، توضیح داد: وزارت صمت باید با بهینه‌سازی انرژی در وسایل سرمایشی و گرماشی در این مسیر به وزارت نیرو یاری رساند چراکه باید وسایل سرمایشی و گرماشی با بازدهی بالا تولید شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی می‌تواند مشکل کمبود برق را در کشور حل کند و این مهم با حمایت از آن‌ها محقق خواهد شد، اظهارکرد: قول وزیر نیرو برای تولید 3هزار مگاوات برق در تابستان 1401 نیز از این طریق محقق خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha