۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
اختصاص ۶۸ میلیارد تومان به پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اختصاص ۶۸ میلیارد تومان به پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر

اهر- محرم زاده، نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۶۸ میلیارد تومان به پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر خبر داد.

احمد محرم‌زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با ذکر این‌که پروژه بزرگراه اهر- تبریز علی‌رغم وعده‌های مسئولان هنوز به‌طور کامل تکمیل نشده است، اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی هریس، تبدیل ۳.۵ کیلومتر گردنه‌ی گویجه‌بئل به بزرگراه جزو پروژه‌های در حال احداث است که با تکمیل این موارد می‌توان گفت بزرگراه اهر-تبریز تکمیل شده است و از طرفی با اخذ دستور از وزیر وقت راه و شهرسازی؛ کمربندی جنوبی با الحاق به بزرگراه اهر-تبریز چهاربانده می‌شود. امسال نیز اعتبار ۵۸ میلیارد تومانی به پروژه بزرگراه اهر-تبریز تزریق خواهد شد.

محرم‌زاده با انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در احداث زیرگذر ورودی شهر اهر تأکید کرد: قول داده بودند که تا پایان سال ۱۴۰۰ پروژه زیرگذر ورودی شهر اهر تکمیل می‌شود، اما به هر دلیلی این پروژه به مایه شرمساری مدیران مربوطه تبدیل شده است در ادامه پیگیری‌ها مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی قول داده‌اند که زیرگذر ورودی شهر اهر را تا هفته‌ی دولت امسال تکمیل کنند امیدوارم این وعده تحقق یابد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که بر اساس وعده‌ی قرارگاه خاتم‌الانبیاء، ۶ کیلومتر از بزرگراه اهر-مشگین‌شهر امسال به زیربار ترافیکی می‌رود، گفت: هنوز مجوز احداث یکی از تونل‌های بزرگراه اهر-مشگین‌شهر را به طول ۵۰۰ متر صادر کرده‌اند و حجم عملیات خاکبرداری بسیار بالاست، برای این پروژه در سال‌جاری ۶۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. که تحقق اعتبار پروژه‌های عمرانی منوط به درآمدهای دولت است.

وی با اشاره به این‌که پروژه آزادراه تبریز- اهر- باکو، منطقه‌ی ارسباران را از بُن‌بست خارج می‌کند، افزود: طی سفری به جمهوری آذربایجان با حضور نمایندگان مجلس و وزیر راه و شهرسازی، احداث آزادراه تبریز-اهر-باکو از محورهای گفتگو با رئیس‌جمهور آذربایجان بود که از طریق وزیر راه پیگیری می‌شود و با وجود مخالفت‌ها، ردیف اعتبار برای پروژه آزادراه تبریز-اهر-باکو منظور شده است، شاید احداث پروژه زمان‌بر باشد ولی در آینده می‌تواند منطقه‌ی ارسباران را از بُن‌بست خارج کند.

محرم‌زاده از تعهد وزرات راه و شهرسازی برای احداث ۸۳ کیلومتر راه روستایی شهرستان اهر طی سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال وزارت راه و شهرسازی متعهد شده تا ۸۳ کیلومتر راه روستایی در شهرستان اهر احداث کند که در صورت تحقق این وعده؛ شاخص برخورداری شهرستان اهر از راه ارتباطی روستایی مناسب به بالای ۸۰ درصد خواهد رسید این در حالی است که فعلاً ۵۵ درصد روستاهای شهرستان اهر از راه ارتباطی مناسب برخوردار هستند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اهالی روستاهای دهستان ورگهان جهت فروش تولیدات باغی؛ آسفالت‌ریزی راه ارتباطی به مشگین‌شهر را مطالبه می‌کنند به هر حال مؤظف به پیگیری مطالبه‌ی مردم بودم که نهایتاً موفق به اخذ دستور شدیم و اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار برای آسفالت‌ریزی است.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha