۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
فروش هر کیسه آرد یارانه ای ۴۰ هزار تومانی به قیمت ۶۰۰ هزار تومان در بازار آزاد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

فروش هر کیسه آرد یارانه ای ۴۰ هزار تومانی به قیمت ۶۰۰ هزار تومان در بازار آزاد

تبریز- هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران از فروش هر کیسه آرد یارانه ای ۴۰ هزار تومانی به قیمت ۶۰۰ هزار تومان در بازار آزاد خبر داد.

عطاالله هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: یکی از مواردی که باعث ایجاد رانت و قاچاق در کشور می شد آرد صنف و صنعت بود که اخیرا قیمت آن بالا رفته و واقعی شده است تا جلوی قاچاق گرفته شود.

وی سپس افزود: فقط ۱.۸ تا ۲ میلیون تن آرد صنف و صنعت در کشور نیاز داریم که آمارها به صورت ساختگی بالا رفته بود تا دریافت آرد یارانه ای توسط برخی ها توجیه شود و بعداز دریافت آرد آن را به قیمت بالایی به فروش برسانند.

باید جلوی قاچاق گندم گرفته شود
هاشمی با تاکید بر اینکه هر کیسه ۴۰ کیلوگرمی آرد یارانه ای که ۴۰ هزار تومان توسط دولت به نانوایی ها داده می شود، به قیمت ۶۰۰ هزار تومان در بازار آزاد فروخته می شود، گفت: گندم در دنیا یک محصول استراتژیک بوده و امنیت غذایی ما را تامین می کند و باید جلوی قاچاق آن گرفته شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران سپس ادامه داد: برای جلوگیری از قاچاق باید تحویل گندم و آرد صنف و صنعت در قبال میزان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی بوده و این مبنا قرار گیرد.

حداکثر نیاز واقعی کشور به گندم ۹ میلیون تن در سال است
هاشمی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگاربازار با بیان اینکه ۴ میلیون هکتار متوسط سطح زیرکشت گندم در کشور است، ادامه داد: حداکثر نیاز واقعی کشور به گندم ۹ میلیون تن در سال بوده که ۷ میلیون تن آن برای نان مردم و مابقی برای صنف و صنعت کافی خواهد بود.

وی همچنین در خصوص کشت فراسرزمینی نیز گفت: باتوجه به بحران آب در کشور کشت فراسرزمینی باید مدنظر قرار گیرد و محصولات پرآب بر و پرسود همچون صیفی جات باید در کشورهای دیگر کاشته شود.

کشورهایی که مناسب کشت فراسرزمینی هستند
هاشمی سپس با بیان اینکه در وزارت جهاد کشاورزی نیز ستاد کشت فراسرزمینی فعال است، افزود: ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و برخی دیگر از کشورهای آفریقایی و همسایه های شمالی می تواند گزینه های خوبی برای کشت فراسرزمینی باشد.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha