۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۹
شفافیت عملکرد بانک‌ها سدی در برابر رانت‌خواری و فساد
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

شفافیت عملکرد بانک‌ها سدی در برابر رانت‌خواری و فساد

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: شفافیت عملکرد بانکها و وضعیت نحوه پرداخت وام های کلان یکی از بحثهای مهم بوده که با نهایی و اجرایی شدن طرح شفافیت، به سرانجام می رسد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرا شاوردیان در رابطه با ابعاد مختلف طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاهای اجرایی و سایر نهادها گفت: طرح شفافیت به عنوان یک مطالبه جدی مردم به تصویب رسید و با این تصویب نه تنها عملکرد و آرای نمایندگان مجلس بلکه سایر دستگاه‌های دولتی و اجرایی، موسسات و شرکتهای دولتی، بانک‌ها و موسسات اعتباری دولتی، دانشگاه‌ها، شهرداری ها و سایر نهادها در منظر عموم مردم قرار خواهد گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شفافیت مانع از بروز فساد و اخذ تصمیمات خلاف منافع ملی می‌شود اضافه کرد: مردم حق دارند از وضعیت اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و نحوه هزینه کرد آنها اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند بی تردید افزایش روشنگری در موضوعات مالی و اقتصادی موجب کاهش انحصار، رانت و سوءاستفاده افراد با نفوذ می‌شود.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی در مجلس اظهار کرد: شفافیت عملکرد بانک‌ها و صورت های مالی و نیز پرداخت وام های کلان یکی از بحثهای مهم بوده که امیداورم با نهایی و اجرایی شدن طرح شفافیت به سرانجام برسد. پنهان کاری در عملکردها به نوعی درپوش گذاشتن بر ضعف ها است لذا با افزایش شفافیت و روشنگری شاهد بهبود عملکرد دستگاه‌ها و اخذ تصمیم‌های کارشناسی خواهیم بود.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha