۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
 توسعه را نباید به سادگی خرج کرد | دشواری تغییر سبک زندگی مردم
در گفت‌وگو با بازار تاکید شد؛

توسعه را نباید به سادگی خرج کرد | دشواری تغییر سبک زندگی مردم

دامغان- سبحانی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه توسعه را نباید به سادگی خرج کرد، گفت: تغییر سبک زندگی کاری سخت و راه توسعه یافتگی نمونه و زمینه‌هایی دارد که باید شکل گیرد.

حسن سبحانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه توسعه یافتگی زمانی محقق می شود که افکار ؛ دیدگاه ها و فهم تغییر پیدا کند گفت : باید از توسعه یافتگی دیگر کشورها به عنوان تجربه بهره بگیریم که این کار می تواند به رشد و توسعه جامعه امروزی ما کمک کند.

وی افزود: یکی از راه های ویران شدن زندگی نبودن اقتصاد خوب است و با وجود فقر در جامعه نمی توانیم به توسعه مطلوب و ایده آل و در خور شأن جامعه دست پیدا کنیم .

نماینده ادوار دامغان در مجلس با بیان اینکه با وجود آسیب های اجتماعی در جامعه فقر و به دنبال آن اختلافات شکل می گیرد که این عوامل نیز عامل عدم توسعه یافتگی در جامعه منجر می شود، گفت: توسعه را نباید به سادگی خرج کرد چون سبک زندگی را تغییر دادن کار سختی است و راه و وجود توسعه یافتگی نمونه و زمینه های دارد که باید شکل گیرد .

سبحانی با بیان اینکه توسعه یافتگی در دنیا رخ داده و اما طولانی است، افزود : شیوه زندگی در فرهنگ مشخص است و در برخی از کشورها دنیا دین جایگاه والا و در برخی دیگر برای دین و جایگاه ارزش قائل نیستند اما در جمهوری اسلامی ایران دین جز فرهنگ حساب می آید.

کد خبر: ۱۴۸٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha