۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
پذیرش شروط FATF در راستای منافع ملی کشور نیست
نماینده دامغان در مجلس:

پذیرش شروط FATF در راستای منافع ملی کشور نیست

دامغان- نماینده دامغان در مجلس با بیان اینکه پذیرش شروط FATF در راستای منافع ملی کشور نیست، گفت: تمامی تراکنش‌های مالی و پولی کشور طبق این معاهده می تواند توسط دشمنان رصد شود.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه پذیرش شروط FATF در راستای منافع ملی کشور نیست، تاکید کرد: طبق این طرح فعالیت‌های اقتصادی کشورمان به طور واضح در اختیار کشور های دیگر قرار می گیرد و این با منافع ملی سازگار نیست.

وی با بیان اینکه دیگر عیب معاهده این است که میزان دارایی‌های‌مان نیز به‌طور شفاف و گسترده در اختیار کشورهای بیگانه قرار می گیرد، تاکید داشت: الحاق به این کنوانسیون خودتحریمی محض محسوب می شود.

عضو خانه ملت با تاکید بر اینکه با الحاق به این کنوانسیون تمامی تراکنش‌های مالی و پولی کشور باید آشکارا در اختیار همه قرار گیرد، بیان داشت: آشکارسازی روش‌ها برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا یکی از معایب این طرح است.

حسن بیگی با بیان اینکه نباید به چنین معاهداتی تن داد، بیان داشت: در صورت الحاق ایران به FATF اگر بخواهیم تحریم‌ها را دور بزنیم، به‌ راحتی ما را به پولشویی متهم می‌کنند.

وی گفت: برخی‌ دولتمردان با ایجاد دو قطبی‌هایی، قصد دارند کشور را در تنگنایی قرار دهند که پاسخی برای آیندگان نداشته باشیم.

کد خبر: ۱٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha