۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
ادامه اصلاح قیمت طلا در بازارهای جهانی| آیا قیمت باز خواهد گشت؟
تحلیل بازار جهانی طلا؛

ادامه اصلاح قیمت طلا در بازارهای جهانی| آیا قیمت باز خواهد گشت؟

قیمت طلا زیان روز قبل را به ۱۸۶۰ دلار افزایش داد که ۰.۲۰ درصد به نسبت روز گذشته کاهش یافت و نهایتا خرس ها موفق شدند طلا را با پایین‌ترین سطح از اواسط فوریه خریداری نمایند.

به گزارش بازار، همانطور که پیش بینی می شد، قیمت طلا زیان روز قبل را به ۱۸۶۰ دلار افزایش داد که ۰.۲۰ درصد به نسبت روز گذشته کاهش یافت و نهایتا خرس ها موفق شدند طلا را با پایین‌ترین سطح از اواسط فوریه خریداری نمایند. با چنین روندی، قیمت طلا در یک الگوی نمودار نزولی باقی خواهد ماند تا روز سه شنبه نسبت به جلسه بانک مرکزی اروپا واکنش نشان دهد.

اساسا هرگونه افزایش نرخ بهره بانکی و اتخاذ سیاست های انقباضی توسط بانک های مرکزی بزرگ جهان به ضرر طلا خواهد بود. لذا پس از اینکه بازدهی خزانه‌داری آمریکا به بالاترین سطح از دسامبر ۲۰۱۸ رسید، طلا بیشترین کاهش را در پنج هفته گذشته داشت.

اکنون نیز دلیل عمده ریزش بازار طلا، تشدید نگرانی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ایالات متحده دومین افزایش نرخ بهره ۰.۵۰ درصدی را در جریان کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه تصویب کند، رخ داده است.

با این اوصاف، شاخص PMI تولید و ISM ایالات متحده برای ماه آوریل به ۵۵.۴ در مقابل ۵۷.۶ پیش بینی بازار کاهش یافته که می تواند نشانه ای مثبت برای بازار طلا تلقی شود.

از سوی دیگر، در حالی که افزایش میزان بازدهی زیربنای تقاضای دلار آمریکا از سوی سرمایه گذاران محسوب می شود، نگرانی‌های ژئوپلیتیکی پیرامون مشکلات کرونا در چین و همچنان جنگ اوکراین نیز به نفع دلار آمریکا خواهد بود. با این وجود، در ژاپن، چین و هند، شاخص دلار آمریکا (DXY) در جلسه آسیایی روز سه‌شنبه عقب‌نشینی کرد.

در ادامه، سفارش‌های تولید کارخانه های ایالات متحده و تغییر در نرخ اشتغال (ADP ) در ماه آوریل که گزارش آن امروز منتشر شد، ممکن است سرنخ‌های نسبتا خوبی را پیش از برگزاری نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو به معامله‌گران طلا ارائه دهد. اگر فدرال رزرو نیز از اقدام برای اجرایی سازی مرحله دوم نرخ بهره بانکی باز بماند، بازار طلا می تواند شاهد رشد چشمگیری در کوتاه مدت باشد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

ادامه اصلاح قیمت طلا در بازارهای جهانی| آیا قیمت باز خواهد گشت؟

قیمت طلا فعلا یک الگوی گُوِه نزولی را تشکیل داده که تا برقراری این الگو، اصلاح قیمت می تواند ادامه داشته باشد. قیمت همچنین در حال نزدیک شدن به خط حمایت خود است که در زمان انتشار این گزارش، روی نقطه ۱۸۴۹ دلار باشرایط RSI اشباع شده است.

با این حال، حرکت های پولبک تا زمانی که قیمت از سطح ۲۰۰-SMA روی ۱۹۳۳ دلار عبور نکند، همچنان در دسترس نخواهند بود.

اما پیش از آن، خط حمایت قبلی از ماه مارس و همگرایی ایجاد شده در خط بالایی الگوی گوه و ۵۰-SMA، به ترتیب در حدود ۱۸۷۸ دلار و ۱۹۰۳ دلار، حرکات پولبک را به چالش خواهند کشید.

شایان ذکر است، کاهش قیمت طلا به محدوده زیر ۱۸۴۹ دلار، خط حمایت صعودی تشکیل شده را از آگوست ۲۰۲۱ هدف قرار خواهد داد.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha