۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
باران و سیلاب به بخش‌هایی از استان سمنان خسارت وارد کرد
طی روزهای اخیر؛

باران و سیلاب به بخش‌هایی از استان سمنان خسارت وارد کرد

سمنان- همزمان با بارش مداوم باران طی سه روز اخیر در استان سمنان که در یک دهه گذشته بی‌سابقه بود، سیلاب به بخش‌هایی از استان خساراتی وارد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، استان سمنان از روز شنبه شاهد بارش باران مداوم است مقوله ای که در این استان خشک، حداقل در یکی دو دهه اخیر، بی سابقه محسوب می شود. بارش باران اما در کنار رحمت الهی، باعث بروز سیلاب و خساراتی نیز شده است.

البته هنوز میزان خسارات وارده به روستاها و شهرهای استان سمنان در اثر بارش باران به صورت کامل بررسی و اعلام نشده اما در بسیاری از روستاهای جنوب استان سمنان سیلاب به برخی راه ها و مزارع روستایی کشاورزان خسارات عمده ای وارد کرده است.

روستاها دچار مشکلات شدند
این خسارات تا جایی قابل توجه هستند که حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان صبح امروز در خطبه نماز عید سعید فطر با بیان اینکه بارش رحمت الهی را شکرگزار هستیم اما بعضاً برخی خسارت‌ها هم در استان رخ داده است، گفت: در بارش‌های اخیر حدوداً ۱۵ خانوار در دو روستا دچار آسیب‌هایی شدند که از مسئولان می‌خواهیم در اسرع وقت به این روستاها رسیدگی شود.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان سمنان اما در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برخی راه ها و ابنیه آسیب دیده اند که در حال بررسی میزان آن ها هستیم، گفت: تمام جاده های استان با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری باز هستند.

هنوز میزان خسارات وارده به روستاها و شهرهای استان سمنان در اثر بارش باران به صورت کامل بررسی و اعلام نشده است

احسان منصور کیایی با بیان اینکه روز گذشته برای مقطعی کوتاه جاده دامغان به شاهرود به دلیل ورود سیلاب شدید به سطح جاده مسدود شد اما بلافاصله با تلاش راهداری این مسیر بازگشایی شد، بیان کرد: مشکل دیگری در جاده های استان وجود ندارد.

وقوع سیلاب در جنوب استان سمنان
پلیس راه نیز اعلام کرده که لغزندگی در تمام محورهای استان وجود دارد و می‌طلبد تا مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند از سوی دیگر سیلاب در جنوب سمنان، دامغان و شاهرود به برخی زیرساخت‌ها خسارات جزئی وارد کرده است همچنین بندها و تورکینس های منابع طبیعی خوشبختانه بعد از سال‌ها مملو از آب شده اند.

هواشناسی اعلام کرد که در روز یازدهم اردیبهشت که اوج استقرار سامانه بارشی بود حسین آباد کالپوش ۲۴ میلیمتر، حسینان ۲۲ میلیمتر، دوزهیر ۱۳ میلیمتر و نردین ۱۲ میلیمتر باران باریده است همچنین در سایر مناطق استان سمنان میزان بارندگی کمتر از ۱۰ میلیمتر برآورد می شود.

وقوع ۱۲ حادثه رانندگی و فوت دو نفر از جمله تاثیرات منفی لغزندگی راه ها و بارش باران در دو روز اخیر در سراسر استان سمنان بوده است همچنین مصدومان بسیاری در این حوادث با کمک هلال احمر و اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.

به گزارش بازار، هنوز میزان کلی خسارات وقوع سیلاب ها به استان سمنان اعلام نشده است.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha