۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
ریزش قیمت نقره به ۲۲ دلار| احتمال جهش موقت قیمت وجود دارد
تحلیل بازار نقره؛

ریزش قیمت نقره به ۲۲ دلار| احتمال جهش موقت قیمت وجود دارد

علیرغم ریزش امروز قیمت نقره به زیر ۲۲ دلار، احتمال تثبیت یا حتی رشد موقت قیمت طی روزهای آینده و پیش از ادامه روند ریزشی وجود دارد.

به گزارش بازار، قیمت نقره در روز دوشنبه نیز به روند نزولی سه هفته ای خود ادامه داده و برای هشتمین روز متوالی شاهد افزایش فشار فروش در بازار بود. بازار امروز نقره همچنین نهمین روز از روند منفی ایجاد شده طی ده سال گذشته را نشان داد و قیمت‌ هر اُنس آن به ۲۲.۰۰ دلار یا پایین‌ترین حد سه ماه اخیر کاهش یافت.

با نگاهی به بازه گسترده تر قیمت، پیشرفت پایدار هفته گذشته SMA بسیار مهم ۲۰۰ روزه و خط روند صعودی که از دسامبر ۲۰۲۱ ادامه داشته، به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران نزولی در نظر گرفته شد. ریزش امروز به زیر حمایت ایستا ۲۲.۶۵ دلار، فشار نزولی را تشدید کرده و به سقوط قیمت نقره کمک کرد.

ریزش قیمت نقره به ۲۲ دلار| احتمال جهت موقت قیمت وجود دارد


با این حال، RSI (۱۴) در نمودار روزانه نشانگر افزایش فشار بسیار زیاد فروش بوده که حاکی از لزوم حصول اطمینان پیش از گشودن معاملات خرید در بازار نقره دارد. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته که این امر باعث می‌شود قبل از قرار گرفتن نقره در مسیر افزایش سیر نزولی فعلی، احتمالا شاهد برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا جهش متوسط قیمت به سمت منطقه ۲۲.۶۵ دلار باشیم.

از این رو، در حال حاضر هر گونه کاهش بیشتر قیمت از ۲۲.۰۰ دلار فعلا متوقف خواهد شد. البته پس از رخداد چنین جهشی، مجددا شاهد ریزش و اصلاح قیمت نقره در بازار خواهیم بود که در اینصورت، حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه ۲۱.۴۵-۲۱.۴۰ دلار یا پایین ترین نوسان قیمت در دسامبر ۲۰۲۱ خواهد بود.

از طرف دیگر، تلاش برای بازیابی قیمت به بالای منطقه ۲۲.۶۵ دلار می تواند به عنوان یک فرصت فروش جدید در نزدیکی ۲۳.۰۰ دلار در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha