۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
تامین یک و نیم ملیون تن نهاده های دامی و ذرت برای مصرف داخلی
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی:

تامین یک و نیم ملیون تن نهاده های دامی و ذرت برای مصرف داخلی

عسگرزاده، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی یک و نیم ملیون تن نهاده های دامی و ذرت برای مصرف صنایع دام و طیور کشور تامین شد.

به گزارش بازار، عباس عسکرزاده معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک و میلیون تن انواع نهاده های دامی برای برطرف کردن نیاز خوراک دامداری ها و طیور با تخصیص ۳ میلیارد دلار ارز خریداری و تا پایان اردیبهشت در سامانه بازارگاه بارگزاری می شود.

عسکر زاده افزود: فروردین ماه نیز ۷۰۰ هزارتن ذرت در سیستم بازرگاه بارگزاری کرده بودیم که به متقاضیان تحویل داده شد

وی با اشاره به نوسانات اخیر در حوزه نهاده های دامی ادامه داد : خشکسالی در کشور و همچنین بروز جنگ بین اکراین و روسیه که از تولید کنندگاه ذرت و نهاده های دامی هستند موجب شد تا نظم و نظام تولید و تامین کالاهای اساسی به چالش کشیده شود و ما را مجبور به اتخاذ سیاست ها وبرنامه ریزی دیگری درباره تامین نیاز کشور کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه تامین نهاده های دامی به وجود آمد و بعد از آن مشکلات کشتی رانی که اخیر ا در دریای سیاه وجود داشت ما را بر آن داشت تا با همکاری نهاد های مختلف کشور چون گمرک، سازمان بنادر و کشتی رانی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی بتوانیم بر مشکلات فائق بیایم و نیازهای کشور را به کالاهای اساسی تامین و وارد کنیم.

عسکر زاده ادامه داد: برای ۶ ماه آینده کلیه قراردادهای کالاهای مورد نیاز کشور را در حوزه غلات، روغن نباتی و کالاهای اساسی بخصوص مواد پروتئینی با طرف های خارجی بسته ایم و خیال مردم در این خصوص راحت باشد.

وی با تاکید براینکه هیچ اقلام اساسی در کشور افزایش قیمت نخواهد داشت گفت : با تاکید معاون محترم رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی هیچ کالایی از کالاهای اساسی و نهاده های دامی یک ریال افزایش قیمت نباید داشته باشد و فعلا براساس قیمت های شهریور ۱۴۰۰ کالاها و نهاده در اختیار مردم قرار می گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان اظهار داشت : خیال مردم از تامین کالاهای مورد نیاز کشور راحت باشد، کشوری که عادت کرده تحریم ها را ۴۲ سال دور بزند، یقین داشته باشید که توانایی دارد مایحتاج مردم عزیز را تامین کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha