۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
۲۰ هزار هکتار از مزارع مازندران زیرکشت قراردادی برنج رفت
در گفتگو با بازار؛

۲۰ هزار هکتار از مزارع مازندران زیرکشت قراردادی برنج رفت

ساری- بهادری، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون ۲۰ هزار هکتار از ۲۱۵ هزار هکتار شالیزارهای استان زیر کشت قراردادی برنج رفته است.

مجید بهادری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه کشت قراردادی برنج در سطح ۲۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان اجرا می شود، افزود: تاکنون با همت کشاورزان این طرح در ۲۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان اجرا شده است.

وی با عنوان اینکه تلاش می کنیم سطح کشت قراردادی برنج را به بیش از ۲۵ هزار هکتار برسانیم، افزود: در راستای کشت قراردادی برنج بخش های دولتی و مباشران دولتی و خصوصی به عنوان کارگزاران بخش دولتی عمل می کنند و نهاده ها شامل انواع کود و سموم را به صورت رایگان در اختیار کشاورز قرار می دهند.

وی ادامه داد: این نهاده ها به صورت امانی به کشاورزان واگذار می شود و مقرر است هنگام برداشت، کشاورزان نیمی از محصول را به مباشران و مجریان خرید تحویل دهند و در آن هنگام هزینه نهاده ها از کشاورزان دریافت می شود.

بهادری تصریح کرد: هزینه بیمه نیز هنگام خرید محصول از کشاورزان دریافت می شود و با توجه به استقبال صورت گرفته از سوی کشاورزان، اقداماتی برای تامین نهاده های مورد نیاز انجام شد.

معاون جهاد کشاورزی مازندران افزایش بهره وری را هدف اصلی طرح کشت قراردادی برنج اعلام کرد و گفت: مراکز تحت پوشش کشت قراردادی تحت نظارت کارشناسان فنی است و این مسئله سبب افزایش کمی و کیفی محصول می شود.

مازندران ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha