۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
سه پروژه فرودگاهی اردبیل افتتاح شد
توسط رئیس جمهور

سه پروژه فرودگاهی اردبیل افتتاح شد

اردبیل- حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر یک روزه به استان اردبیل و در بدو ورود، سه پروژه فرودگاهی اردبیل را افتتاح کرد.

به گزارش بازار، در جریان سفر امروز رییس‌جمهوری به استان اردبیل، فاز نخست بهسازی باند ۳۳- ۱۵، ترمینال شماره یک و بهسازی پاویون فرودگاه اردبیل به بهره‌برداری رسید.

بنا به گفته استاندار اردبیل، برای اجرای مجموع این پروژه‌ها، ۹۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در آیین بهره‌برداری از این طرح‌های فرودگاهی گفت: ترمینال جدید فرودگاه اردبیل در زمینی به مساحت هشت هزار و ۱۰۰ مترمربع و با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده و گنجایش پذیرش همزمان سه پروار را دارد.

فخرالدین هاشمی اضافه کرد: با افتتاح این ترمینال، مساحت کل ترمینال فرودگاه اردبیل به ۱۳ هزار متر مربع رسید.

وی همچنین بهسازی سطوح پروازی را از جمله نیازهای ضروری فرودگاه اردبیل ذکر کرد و ادامه داد: بر این اساس بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل شامل زیرسازی و چهار لایه آسفالت، تاکسی وی و اپرون با صرف ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

هاشمی افزود: باند اصلی ۳۳ ـ ۱۵ این فرودگاه پس از بهسازی به طول سه هزار و ۶۰۰ متر و عرض ۶۰ متر، برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر از جمله ایرباس A۳۰۰  و A۳۴۰ و بوئینگ ۷۷۷ آماده سازی شده و با انجام پروازهای آزمایشی نسبت به اخذ گواهینامه بین‌المللی فرودگاهی آن اقدام می شود.

وی بیان کرد: بهسازی باند فرودگاه اردبیل و ارتقای ظرفیت آن برای خدمات دهی به هواپیماهای پهن پیکر بدون شک تحول عظیمی را در خدمات فرودگاه اردبیل رقم خواهد زد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: پاویون فرودگاه اردبیل نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال بهسازی و آماده بهره‌برداری شده است.

فرودگاه اردبیل به صورت هفتگی ۴۴ پرواز رفت و برگشت به مقصد تهران و مشهد دارد.

کد خبر: ۱٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha