۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه مسئول رفع خلاء روابط دیپلماتیک اقتصادی است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه مسئول رفع خلاء روابط دیپلماتیک اقتصادی است

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد که فلسفه تشکیل معاونت اقتصادی وزارت خارجه ایجاد ارتباط اقتصادی بین ایران با سایر کشورها با اولویت کشورهای همسایه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شهریار حیدری، با اشاره به اثرگذاری معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در دور زدن تحریم ها، گفت: معاون اقتصادی وزارت خارجه مسئول دور زدن تحریم نیست فلسفه تشکیل این معاونت بیشتر ایجاد ارتباط بین کشورها بود و در واقع تقویت روابط دیپلماتیک اقتصادی را دنبال می کند چرا که این خلاء وجود دارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس ادامه داد: برای دور زدن تحریم ها سیاست دیگری دنبال می شود اکنون با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری باید روابط با کشورهای همسایه اولویت اول باشد، معاونت دیپلماسی اقتصادی باید زمینه ای را براهم کند تا بخش خصوصی بتوانند با کشورها سرمایه گذاری مشترک داشته باشند.

وی بیان کرد: از معاونت دیپلماسی اقتصادی انتظار می رود در مسیر ترمیم و تقویت روابط اقتصادی اقدام کند طبیعتا بر مسائل تحریم ها اثرگذار خواهد بود، ارتباط با کشورهای همسایه راحت تر و از نظر اقتصادی به صرفه تر است همچنین سطح اقتصادی کشورهای همسایه به گونه ای است که به کالاها و تولیدات ایرانی نیاز دارند و می توان واردات متقابل داشته باشیم.

این نماینده مجلس اظهارداشت: مسئول تقویت روابط اقتصادی کشور با سایر کشورها با اولویت کشورهای همسایه و همچنین پیگیری مسائل و مشکلاتی که تجار ایرانی در برخی کشورها از نظر تفاهمنامه ها و موافقتنامه ها حوزه اجرا دارند با معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عملکرد این دوره از معاونت دیپلماسی اقتصادی را ارزیابی کرد و گفت: در این دوره فعالیت معاونت دیپلماسی اقتصادی خوب بود با این حال انتظار می رود که کارآمدی و توانمندی بهتر شود، این معاونت به مرور زمان توانمندی خود را پیدا می کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha