۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
آغاز نصب عملیات اجرایی نصب سامانه هواشناسی در فرودگاه آبادان
مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان خبر داد

آغاز نصب عملیات اجرایی نصب سامانه هواشناسی در فرودگاه آبادان

آبادان- خواست خدایی، مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان از آغاز عملیات اجرایی نصب سامانه هواشناسی موسوم به «CAT1 RVR» در این فرودگاه خبر داد.

مسعود خواست خدایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: این سامانه یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های کمک ناوبری است که شامل حسگرهای سنجش میزان دید افقی در راستای باند و سایر پارامترهای هواشناسی در آستانه‌های باند است.

وی افزود: نصب سامانه RVR طی مکاتبات و پیگیری و درخواست‌های مکرر این مدیریت و نظر مساعد و دستور سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیران ستادی و با همکاری سازمان هواشناسی کشور در اولویت برنامه‌های فرودگاه بین‌المللی آبادان قرار گرفت و در اردیبهشت ماه ١٤٠١کلید خورد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان توضیح داد: این سامانه دارای سنسور در راستای باند است که با این قابلیت توانایی اندازه‌گیری دقیق پارامترهای جوی در مجاورت باند را دارد.

خواست خدایی خاطرنشان کرد: سامانه RVR نقش موثری در تضمین سلامت پرواز در شرایط نامساعد جوی دارد.

وی اضافه کرد: داده‌های حاصل از این سامانه که براساس استانداردهای جهانی هواپیمایی (ایکائو) اجرا شده به طور همزمان در مرکز هواشناسی فرودگاهی و برج مراقبت پرواز قابل رویت بوده و در کنترل ترافیک هوایی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان بیان کرد: با راه‌اندازی و بهره برداری از این سامانه دید افقی برای استفاده از سامانه فرود اتوماتیک (ILS) کاهش یافته و به 900 متر تقلیل می‌یابد که تا پیش از این حداقل دید افقی جهت فرود پرواز یک هزار و ۲۰۰ متر بود.

خواست خدایی اظهار کرد: نصب این سامانه با توجه به وضعیت جوی آبادان در شرایط مه، گرد و غبار و یا هنگام بارندگی به فرود پروازها کمک شایانی می‌کند و تاخیرات و ابطال پروازها در شرایط بد جوی را کمتر می‌کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha