۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
اصلاحیه شرایط نقل و انتقال فرهنگیان| سابقه ۲ سال برای انتقال فرهنگیان لحاظ می‌شود
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

اصلاحیه شرایط نقل و انتقال فرهنگیان| سابقه ۲ سال برای انتقال فرهنگیان لحاظ می‌شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مطالبه مهم فرهنگیان مبنی بر اصلاحیه شرایط نقل و انتقال، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته این مهم محقق و سابقه ۲ سال برای انتقال فرهنگیان لحاظ شد

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به اینکه سخت گیری ها در حوزه نقل و انتقال فرهنگیان به نفع آموزش و پرورش نیست، اظهار کرد: یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور، ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازماندهی نیروها، عبارت است از تعیین محل خدمت افراد که شامل نقل و انتقالات درون یا خارج استانی است که براساس شیوه نامه های سالانه ابلاغ می شود.

وحیدی گفت: در شیوه نامه سال جاری، با توجه به اینکه در قانون استخدامی تعهدهایی از معلمان گرفته شده است، سخت گیری‌هایی انجام شده بود که ۱۰ تا ۱۵ سال برای جابجایی و نقل و انتقال ها در نظر گرفته شده بود و با پیگیری‌های مختلف این موضوع به ۲ سال سابقه کاهش یافت.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گلایه مندی‌های فرهنگیان از طریق کمیسیون آموزش به وزیر منتقل شد، گفت: همچنین پیشنهاد داده شده این اختیار به استان‌ها داده شود که اگر نیروی رسمی ۲ سال سابقه خدمت دارد و محل مورد تقاضا، نیازمند نیرو است؛ جابه جایی انجام شود که این موضوع مورد قبول واقع شد.

وی گفت: در خصوص جابجایی خارج استان که در گذشته هم شرایط سخت تری در مقایسه با جابجایی های داخل استان داشته است باید براساس نیاز و عدم نیاز استان های مبدا و مقصد، سنجیده می شد که در این مورد هم به طور مثال اگر همزمان دو استان مبدا و مقصد دو معلم با رشته و جنسیت یکسان تقاضای جابجایی داشته باشند در این صورت اگر اجازه نقل و انتقال داده شود، مشکلی در فرآیند جابجایی ایجاد نمی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با ادامه تحصیل فرهنگیان توضیح داد: شرط ادامه تحصیل عدم نیاز است به گونه ای که اگر نیرویی را نیاز نداشت می تواند به شرط ادامه تحصیل انتقال دهد، یا در شرایطی که ادامه تحصیل به برنامه هفتگی اش لطمه وارد نکند، این موضوع نیز می‌تواند زیرمجموعه کمیسیون استانی باشد.

وی یادآور شد: موضوع دیگر بیماری همکار یا فرزندانشان است، به طور نمونه فرد باید برای درمان به استان دیگری برود، که اگر روند درمان طولانی مدت باشد اجازه جابجایی موقت به آن داده شود که در آن منطقه باشد.

وحیدی با اشاره به اینکه نقل و انتقال اضطراری شیوه دیگری از نقل و انتقال است که در شیوه نامه جدید، به وزارت خانه محول شده است، گفت: در این مورد باید تصمیم گیری در داخل استان انجام شود، زیرا نقل و انتقال اضطراری نباید بسته شود و براساس شرایطی که برای افراد فراهم می شود، شرایط جابجایی لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه ایرادات مطرح شده به شیوه نامه جدید نقل و انتقال فرهنگیان وارد است، گفت: این مسائل برای بررسی به وزارت آموزش و پرورش ارائه می شود که این بخش نامه با اولویت در دستور کار قرار گیرد، زیرا شرایط نقل و انتقالات باید تابع یک رفتار منطقی در آموزش و پرروش باشد و اختیار به استان ها داده شود.

وحیدی گفت: مدیران آموزش و پرورش استان ها در مبدا و مقصد، اگر اختیار داشته باشند، ساماندهی نیروی انسانی به خوبی انجام می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط انتقال دائم، تصریح کرد: نداشتن تعهد خدمت به منطقه، لازمه انتقال دائم است، بر این اساس فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی (به میزان دو برابر مدت تحصیل) و مستخدمین ماده ۲۸ (به مدت ۱۰ سال) و سایر کارکنان که تعهدی مبنی بر خدمت در مناطق مورد تعهد داده‌اند، مجاز به ثبت درخواست انتقال دائم نیستند.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha