۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار آسیب‌دیدگان از کرونا در قزوین قرار می‌گیرد
معاون استاندار قزوین:

۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار آسیب‌دیدگان از کرونا در قزوین قرار می‌گیرد

قزوین- معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: پنج میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای اصناف و مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان در اختیار صندوق کار آفرینی امید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از استانداری قزوین، عیسی قبادی در نشست خبری که با حضور مسئولان استانی و خبرنگاران رسانه‌های گروهی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از مهم‌ترین مسائل مد نظر دولت و مدیران در روزهای پس از شیوع کرونا در کشور  مسئله فشارهای اقتصادی بر گروه‌های آسیب پذیر مردم است که تا کنون راه‌کارهای مختلفی برای کاهش اثرات آن تدوین شده است.

وی بیان کرد: تعطیلی نزدیک به دو ماهه اصناف در کنار خسارت زیادی که به تولید وارد کرده است موجب شده تا بسیاری از گروه‌ها به عنوان گروه‌های آسیب‌پذیر بیشترین خسارات را متحمل شوند که قطعا بدون حمایت دولت و مسئولان فعالیت دوباره و از سرگیری کار برای این افراد بسیار دشوار خواهد بود.

معاونت اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: شناسایی گروه‌های آسیب پذیر از کرونا از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور است چراکه باید بدانیم برای کدام گروه و جامعه در حال برنامه ریزی هستیم.

قبادی بیان کرد: در حال حاضر پنج میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای ارائه به گروه ها و مشاغل آسیب دیده از کرونا در اختیار صندوق کار آفرینی امید در قزوین قرار گرفته است.

وی گفت: برآورد ابعاد زیان های اقتصادی کرونا در حال حاضر مد نظر ما نیست بلکه تلاش ما تدوین راهکارهایی برای حمایت از مردم و گروه های آسیب پذیر است تا بتوانیم یاری گر مردم باشیم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین تاکید کرد:حمایت اقشار مختلف، بازاریان، سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی استان از مردم و نیازمندان از اقداماتی است که در این مدت در کنار دستگاه های اجرایی به خوبی محقق شده اما با تدوین طرح کمک مومنانه خواهیم توانست به این اقدامات سامان بخشید.

قبادی بیان کرد: امروز بیش از هر چیزی نیازمند حمایت و مشارکت رسانه ها هستیم، چرا که ساماندهی کمک ها و رسانیدن آن به دست نیازمندان جز با همراهی و ایجاد موجی همگانی در شهر محقق نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: شماره حساب ۰۱۱۳۵۴۲۸۶۶۰۰۳ بانک ملی شعبه مرکزی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۲۸۵۳۱۵۹۶ برای جمع آوری کمک های مردمی اعلام شده است.

ساماندهی کمک های مردمی مهم ترین دستاورد کمک مومنانه

ابوالفضل طاهرخانی  جانشین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین هم در بخش دیگری از این جلسه اظهار داشت: ساماندهی کمک های مردمی مهم ترین دستاورد کمک مومنانه در استان های کشور است و قطعا میتواند موجی که در کشور ایجاد شده است را به مقصود برساند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در بیش از 700 پایگاه مقاومت  بسیج  طرح کمک مومنانه در حال اجرا است و کمک ها ی مردم، سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی را به دست نیازمندان می‌رساند.

جانشین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین افزود: با آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور موجی از بسیج و خدمت در کشور آغاز شد و با توزیع اقلام بهداشتی و درمانی در بین مردم، توزیع بسته های حمایتی و تولید ماسک و محصولات ضدعفونی کننده  در میدان جهاد با قدرت حاضر شده است.

طاهرخانی گفت: اجرای طرح های مختلف غربالگری نیز در این مدت توسط بسیجیان در معابر و ورودی های شهر انجام شده است که قطعا گامی موثر برای مقابله با شیوع بیشتر این بیماری در شهر است.

کد خبر: ۱۴٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha