۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
سالانه ٥٠٠ مرغداری در فارس هوشمندسازی می‌شود
رییس جهاد کشاورزی فارس:

سالانه ٥٠٠ مرغداری در فارس هوشمندسازی می‌شود

شیراز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به برنامه این سازمان برای هوشمندسازی سالانه ٥٠٠ مرغداری استان گفت: این مهم برای بالا بردن راندمان تولید انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، مجتبی دهقان‌پور با اشاره به اهمیت تولید گوشت مرغ در فارس، گفت: برای بالا بردن راندمان تولید در مرغداری‌های فارس و کاهش هزینه‌های تولید، به دنبال اجرای طرح مرغداری هوشمند در مرغداری‌های فارس هستیم.

رییس جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه در حال حاضر کل تلفات مرغ در استان ۱۰ میلیون کیلوگرم است، اظهار کرد: با اجرای مرغداری هوشمند ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه اقتصادی دارد.

به گفته وی در حال حاضر، ۲۴۰۰ سالن مرغداری در فارس وجود دارد که در حال حاضر ۲۷۰ سالن هوشمند شده است.

وی با بیان اینکه هر سالن برای هوشمندسازی به ۱۶۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد که پیشنهاد می‌شود دولت ۴۰ درصد این مبلغ را به صورت یارانه‌ای به هر سالن پرداخت کند، ادامه داد: جهاد کشاورزی برنامه دارد که سالانه ۵۰۰ سالن مرغداری را هوشمندسازی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: با توجه به نزدیکی به فصل گرما امکان قطعی برق مشترکین وجود دارد که مشترکان برق کشاورزی درخواست دارند که حتی‌المقدور چاه‌های کشاورزی مشمول قطعی برق نشود.

دهقان پور با بیان اینکه گوشت مرغ جز ارزان‌ترین ماده پروتئینی در سبد مصرفی خانوار است تا جایی که میزان سرانه مصرف آن در استان فارس از ۲۷ کیلوگرم به ۳۳ کیلوگرم رسیده؛ بیان کرد: سرانه مصرف گوشت قرمز پایین آمده و به ۱۱ کیلوگرم رسیده است.

کد خبر: ۱۴۸٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha