۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
ضرورت انعقاد تفاهمنامه جهادکشاورزی با سازمان آب برای تولید کنتورهای هوشمند
استاندار فارس تاکید کرد؛

ضرورت انعقاد تفاهمنامه جهادکشاورزی با سازمان آب برای تولید کنتورهای هوشمند

شیراز- استاندار فارس گفت: جهاد کشاورزی و سازمان آب توافق‌نامه‌ای با شرکت صنایع الکترونیک فارس برای تولید کنتور های هوشمند منعقد کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای کشاورزی استان فارس با بیان اینکه فارس در بحث قطعی برق در فصل گرما باید متناسب با سایر استان‌ها عمل کند، اظهار کرد: اینکه اعلام می‌شود فارس در سال‌ گذشته رتبه اول در خاموشی برق را داشته جای افتخار ندارند زیرا استانی که عمده فعالیتش کشاورزی است و رتبه خوبی در تامین امنیت غذایی دارد قطع کردن هر روزه برق چاه‌های کشاورزی درست نیست.

وی پیشنهاد داد که شرکت توزیع برق فارس و شیراز با همکاری یکدیگر به جای اینکه هر روز ۴ ساعت برق چاه‌های کشاورزی را قطع کند در هفته یک روز کامل برق این چاه‌ها را قطع کند تا به کشاورزان نیز ضرر و زیانی وارد نشود.

استاندار فارس در پاسخ به مشکل مطرح شده از سوی اعضای اتاق اصناف کشاورزی فارس در مورد گران بودن و انحصاری بودن کنتورهای هوشمند، افزود: سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب توافق‌نامه‌ای با شرکت صنایع الکترونیک فارس برای تولید کنتور های هوشمند منعقد کنند تا چاه‌های کشاورزی فارس به کنتورهای هوشمند مجهز شود.
ایمانیه با تاکید بر ضرورت ب مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی خرما، پیشنهاد داد که برای تهیه سموم مبارزه با این آفت از چهره‌های شاخص ملی دانشگاه شیراز در رشته شیمی کمک گرفته شود.
وی از همراهی معادن در کمک‌های مالی به بانک کشاورزی برای ارائه تسهیلات به کشاورزان خبر داد و گفت: تاکنون چند معدن در فارس کمک‌های مالی به این موضوع اختصاص دادند و درصددیم این اعتبارات را به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم تا در قالب تسهیلات کم بهره به کشاورزان پرداخت شود.
کد خبر: ۱۴۸٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha