۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
اختصاص یارانه به شرکت‌های تولیدکننده دارو
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد

اختصاص یارانه به شرکت‌های تولیدکننده دارو

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: قیمت دارو در حالی ثابت می‌ماند که دولت به شرکت‌های تولیدکننده یارانه اختصاص دهد در غیر این صورت شرکت‌ها دارو تولید نمی‌کنند و با کمبود دارو مواجه خواهیم شد.

به گزارش بازار، حسینعلی شهریاری در تشریح نشست امروز (شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی آخرین وضعیت واردات، تولید و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی و برنامه‌های وزارت بهداشت در این حوزه با حضور وزیر و مسئولان وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو شرکت‌های پخش دارویی و تولیدکنندگان دارو بررسی شد در جمع خبرنگاران گفت: نشست امروز کمیسیون ۳ ساعت به طول انجامید و اعضای کمیسیون دغدغه‌های مردم در حوزه بهداشت و درمان را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه ما نگرانی جدی در مورد مسائل حوزه دارو داریم، افزود: البته در برخی موارد مشکلات حوزه دارو مربوط به عدم تخصیص ارز و تامین ریالی آن و همچنین مداخلات وزارت صمت است در حالی که اگر قرار است تصمیمی در این رابطه گرفته شود به طور حتم باید از طریق وزیر بهداشت به عنوان متولی سلامت باشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: متأسفانه برخی در حوزه بهداشت و درمان مسائلی را مطرح که برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند در حالی که وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه این کمیسیون به طور مداوم موضوع دارو را رصد و پیگیری می‌کند؛ گفت: قیمت دارو در حالی ثابت می‌ماند که دولت به شرکت‌های تولیدکننده یارانه اختصاص دهد در غیر این صورت شرکت‌ها دارو تولید نمی‌کنند و با کمبود دارو مواجه خواهیم شد و دولت مجبور خواهد شد با ارز دارو وارد کند.

شهریاری یادآور شد: این بی‌دقتی‌ها باعث می‌شود اشتغال و شرکت‌های تولیدکننده داروی ما صدمه ببیند، این نشست آخرین نشست نخواهد بود و جلسات بررسی قیمت دارو تداوم خواهد داشت در این رابطه نظارت‌ها را افزایش و گزارش آن را به رئیس مجلس و مردم ارائه خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۴۸٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha