۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
همه چیز درباره DVR هایک ویژن

همه چیز درباره DVR هایک ویژن

حتی اگر کمترین اطلاعاتی هم در خصوص دستگاه‌های امنیتی یا سیستم‌های محافظتی هایک ویژن داشته باشید، مطمئنا نام DVR هایک ویژن را شنیده اید. کاربرد این دستگاه دقیقا چیست؟

به گزارش بازار، حتی اگر کمترین اطلاعاتی هم در خصوص دستگاه‌های امنیتی یا سیستم‌های محافظتی هایک ویژن داشته باشید، مطمئنا نام DVR هایک ویژن را شنیده اید. کاربرد این دستگاه دقیقا چیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ این متن، تلاش کرده است تا به ساده‌ترین شکل ممکن، تمام موارد مهمی که در خصوص این دستگاه وجود دارد را برای شما بازگو کند. پس مقاله‌ی امروز را از دست ندهید!

DVR هایک ویژن چیست؟

دی وی آر (DVR) که مخفف عبارت Digital Video Recorder است، در واقع یک دستگاه پیشرفته برای تغییر فرمت محتویات یک دوربین مداربسته به شمار می‌رود. زمانی که یک سیستم مدار بسته‌ی آنالوگ، هر فیلم و تصویری را ضبط می‌کند، دستگاه دی وی آر، این محتویات را از دوربین دریافت می‌کند و آن‌ها را به فرمت دیگری تبدیل می‌کند.

این تغییر فرمت که توسط DVR هایک ویژن انجام می‌شود، به شما قابلیت ذخیره سازی و یا انتقال اطلاعات را به دستگاه‌های دیگر مانند سی دی (CD) فلش (USB) یا هارد (External / Internal hard) خواهد داد. دقیقا مشابه همین کار، برای دستگاه‌های دوربین مداربسته‌ی تحت شبکه یا آی پی (IP)، توسط یک سیستم NVR انجام داده خواهد شد.

در حال حاضر، دستگاه‌های DVR هایک ویژن که در بازار موجود هستند، بسته به نیاز شما و فضایی که در آن قصد دارید از دوربین‌های مداربسته استفاده کنید، می‌توانند در مدل‌های 4 کانالی، 8 کانالی، 16 کانالی و 32 کانالی به شما عزیزان ارائه شوند.

نکته مهمی که در خصوص DVR هایک ویژن و یا سایر برندها وجود دارد این است که در زمان انتخاب مدل و خرید آن، باید به کیفیتی که هر دستگاه دی وی آر از آن پشتیبانی می‌کند توجه داشته باشید و از این موضوع که کیفیت ساپورت شده‌ی دستگاه دی وی آر، با کیفیت و رزولوشن دوربین‌های مدار بسته‌ی شما همخوانی دارد مطمئن شوید.

به طور مثال، اگر کیفیت دوربین شما چهار مگاپیکسلی باشد، و شما یک دستگاه DVR هایک ویژن با کیفیت دو مگاپیکسلی خریداری کنید، تصاویر و ویدیوهای دریافتی کیفیتی در حد دو مگاپیکسل خواهند داشت و عملا باعث خواهید شد که کیفیت دوربین مداربسته‌ی شما کاهش پیدا کند. بنابراین، در زمان انتخاب مدل و خرید دستگاه دی وی آر خود، حتما به این موضوع توجه کنید.

دستگاه‌های دی وی آر هایک ویژن، از ورودی‌ها و خروجی‌های گوناگونی برخوردار هستند که این ورودی و خروجی‌ها شامل نمونه‌هایی همچون RS485، LAN، VGA، HDMI و USB هستند. نکته‌ی جالبی که در خصوص این خروجی یا ورودی‌ها وجود دارد این است که برخی از مدل‌های DVR هایک ویژن، به شکل همزمان دارای دو خروجی VGA و یا HDMI هستند.

داشتن دو خروجی در یک دستگاه دی وی آر، به این وسیله اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز، قادر باشید یک تصویر را که از یک یا چند دوربین مدار بسته دریافت کرده اید، در دو مانیتور مجزا مشاهده کنید. این قابلیت برای شرکت‌های بزرگ با سیستم‌های گسترده، یکی از نقاط قوت دستگاه‌های دی وی آر به شمار می‌رود.

چرا هایک ویژن؟!

برند هایک ویژن، به مدت طولانی توانسته است جایگاه خود را به عنوان بهترین برند سازنده‌ی سیستم‌های امنیتی و دوربین‌های مدار بسته حفظ کند. دستگاه‌های دی وی آری که توسط این شرکت ساخته می‌شوند از این قابلیت برخوردار هستند تا به اکثر مدل‌ها و برندهای گوناگون دوربین متصل شوند و کار را برای شما بسیار راحت‌تر خواهند کرد.

همه چیز درباره DVR هایک ویژن

این دستگاه با داشتن تنظیمات و قابلیت‌های گوناگون می‌تواند در زمینه‌ی دسترسی دادن به شما نقش مهمی را ایفا کند. به طور مثال، شما می‌توانید با تغییر تنظیمات مخصوص مدیریت در DVR هایک ویژن، دسترسی‌های هر ادمین یا مدیری را محدود کنید.

همچنین، در کنار داشتن کیفیت بسیار بالای صدا و تصویر، دستگاه دی وی آر به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات دوربین‌های مداربسته را، مانند میزان نور، شدت رنگ یا مدت زمان ضبط را بر اساس خواست و نیاز خود تغییر دهید.

نکته مهمی که در خصوص خرید DVR هایک ویژن وجود دارد این است که باید بدانید دستگاه‌های دی وی آر، از خود حافظه‌ای ندارند. پس لازم است پس از خرید دستگاه دی وی آری که با دوربین‌های مدار بسته‌ی شما تطابق دارد، نسبت به خرید یک هارد دیسک با ظرفیتی مناسب نیز برای سیستم محافظتی خود اقدام کنید.

رک مونت دی وی آر چیست؟

پیش از هر چیز، لازم است ذکر کنیم که رک مونت، جزو تجهیزات ضروری دی وی آر به شمار نمی‌رود. با این وجود، با توجه به اهمیتی که دستگاه دی وی آر در عملکرد سیستم امنیتی دارد، بهتر است که برای سیستم خود یک رک مونت نیز تهیه کنید.

رک مونت در واقع به محفظه‌ای شیشه‌ای یا فلزی گفته می‌شود که دستگاه دی وی آر درون آن قرار داده می‌شود. در لغت، Rack به معنای یک محفظه یا قاب است و Rack Mount به هر چیزی گفته می‌شود که درون یک رک (Rack) قرار گرفته باشد و توسط آن، تحت پوشش و محافظت قرار گرفته باشد.

هدف اصلی استفاده از رک مونت این است که با قرار دادن دستگاه ان وی آر یا دی وی آر خود درون آن، از سیستم خود محافظت کنید. در بسیاری از شرکت‌ها یا کارخانه‌های صنعتی که احتمال وقوع حوادث غیر قابل پیش بینی بالا است، استفاده از رک مونت یکی از ضروریات کار محسوب می‌شود.

علاوه بر دستگاه‌های ان وی آر و یا دی وی آر، شما می‌توانید حتی برای دوربین‌های مدار بسته‌ی خود نیز این محفظه‌ها را تهیه کنید. داشتن یک محفظه‌ی شیشه‌ای در اطراف یک دوربین مدار بسته می‌تواند به بالا رفتن مقاومت دستگاه شما در برابر تغییرات جوی و یا گرد و خاک جلوگیری کند و طور عمر مفید لنز دوربین را نیز افزایش خواهد داد.

دستگاه DVR هایک ویژن چه تفاوتی با دستگاه NVR دارد؟

پیش از این، به این موضوع اشاره کردیم که درست مانند دستگاه دی وی آر، دستگاه‌های ان وی آر نیز کاربرد مشابهی نسبت به این مدل دارد. جدا از این مقوله که دستگاه ان وی آر مخصوص دستگاه‌های آی پی (IP) یا تحت شبکه است و دستگاه دی وی آر سیگنال‌های دوربین‌های مداربسته‌ی آنالوگ را دریافت می‌کند؛ عملکرد این دو دستگاه نیز به کلی با یکدیگر متفاوت است.

همه چیز درباره DVR هایک ویژن

دستگاه DVR هایک ویژن، در واقع یک دستگاه الکترونیکی است که با اتصال به کابل‌های کواکسیال، تمام تصاویر و ویدیوهایی که توسط دوربین مداربسته ضبط و ثبت شده اند را دریافت می‌کند، آن‌ها را درون خود کدگذاری می‌کند و پس از پردازش هرکدام، آنان را برای مرحله‌ی بعد که ذخیره یا انتقال است آماده خواهد کرد.

این در حالی است که دستگاهی مانند دستگاه NVR، که مشابه یک برنامه‌ی نرم افزار است، نیازی به کدگذاری و پردازش تصاویر و یا ویدیوها ندارد. چرا که این کار توسط خود دوربین‌ها و پیش از رسیدن به دستگاه ان وی آر انجام می‌شود. پس از این مرحله، دوربین با استفاده از کابل‌های مخصوص خود، این تصاویر و ویدیوها را به دستگاه ان وی آر منتقل می‌کند تا برای مراحل بعدی آماده شوند.

درباره‌ی شرکت و برند هایک ویژن بیشتر بدانیم

شرکت چینی هایک ویژن (Hikvision) فعالیت خود را از سال 2001 آغاز کرده است و از همان زمان، توانسته است با داشتن کیفیتی مناسب و قیمت پایین، توجه بسیاری از افراد را در بازار سیستم‌های امنیتی و دوربین‌های مدار بسته به خود جلب کند. این برند در چندین سال گذشته، تلاش کرده است تا با تنوع بخشیدن به محصولات و خط تولید خود، انواع نیازهای گوناگون را در زمینه‌ی امنیت و محافظت برطرف کند.

به گونه‌ای که نه تنها در زمینه‌ی دوربین‌های مدار بسته یا دستگاه‌های دی وی آر، بلکه در خصوص تجهیزاتی برای کنترل تردد و رفت و آمد، اعلام حریق و آتش سوزی و... نیز اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت و قیمت بسیار مناسب کرده است.

یکی دیگر از نکات جالبی که در خصوص محصولات شرکت هایک ویژن وجود دارد، این است که محصولات تولید شده توسط این برند، کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارند. چه کسب و کارهای کوچک و چه کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ، از دوربین‌ها و سایر لوازم ساخت هایک ویژن استفاده می‌کنند. این موضوع، نشان دهنده‌ی تنوع بالا و در عین حال کیفیت رضایت بخش تجهیزاتی است که توسط برند هایک ویژن تولید می‌شود.

با دانستن تمام این نکات احتمالا دیگر می‌دانید که چرا دستگاه DVR هایک ویژن یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار سیستم‌های امنیتی به شمار می‌رود. محصولات برند هایک ویژن، سال‌ها در لیست پرفروش‌ترین موارد سیستم‌های امنیتی خوش درخشیده اند و از نظر کیفیت، خود را ثابت کرده اند. پس در صورتی که حس می‌کنید این دستگاه پاسخگوی نیاز شما خواهد بود، در خرید آن شک نکنید.

کد خبر: ۱۴۸٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha