۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کاهش ۳۹ درصدی کانون های بیماری دامی در استان همدان
مدیرکل دامپزشکی همدان خبر داد:

کاهش ۳۹ درصدی کانون های بیماری دامی در استان همدان

همدان - رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان از کاهش ۳۹ درصدی کانون های بیماری دامی در استان همدان خبر داد و گفت: این اتفاق نتیجه واکسیناسیون به موقع دام ها بوده است.

محمودضا رسولی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه دامپزشکی دارای وظایف متعددی است و یکی از زیرساختی ترین ادارات و تشکیلات در بحث اقتصاد و بهداشت و سلامت جامعه به شمار می رود، گفت: در حال حاضر از امنیت بهداشتی و غذایی خوبی در استان همدان برخوردار هستیم.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران و انجام بیش از ۶۰ مورد اقدام پیشگیرانه، قریب چهار سال است که هیچ گزارشی از وجود کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان همدان صورت نگرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: باتوجه به بررسی سامانه GIS دامی ۳۹ درصد کانون های بیماری دامی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ در استان همدان کاهش یافته است که این بیانگر واکسیناسیون به موقع و پیشگیرانه در مناطق روستایی و عشایری است.

وی بااشاره به سختی کار دامپزشکی، گفت: کارکنان دامپزشکی به ویژه در امر واکسیناسیون و درمان دام از نظر فیزیکی دچار مصدومیت هایی نظیر شکستگی دست و پا، برخورد شاخ حیوانات با سر و صورت، تزریق واکسن تب مالت به دست خود ناشی از جابجایی دام هنگام واکسیناسیون شده و معمولا کارکنان دامپزشکی دچار از کار افتادگی زودرس می شوند.

کد خبر: ۱۴۸٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha