۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
افزایش ۴۷ درصدی سرمایه گذاری در بخش معادن آذربایجان غربی
معاون صمت آذربایجان غربی خبر داد

افزایش ۴۷ درصدی سرمایه گذاری در بخش معادن آذربایجان غربی

ارومیه - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از افزایش ۴۷ درصدی سرمایه گذاری در بخش معدن استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، پریسا عابد پور در گفتگو با خبرنگاران گفت: در سال رونق تولید با صدور ۴۳ فقره پروانه بهره برداری معدنی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳۵۵ میلیارد ریال، سرمایه گذاری در این حوزه نسبت به مدت زمان مشابه سال ۹۷ بیش از ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با صدور ۴۳ پروانه بهره برداری در سال رونق تولید با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۶۷۸ هزار تن زمینه اشتغال جدید برای ۳۳۰ نفر در معادن استان فراهم شد.

عابدپور ادامه داد: در سال گذشته ۷۰ فقره پروانه اکتشافی برای محدوده های معدنی استان صادر شد که در این حوزه نیز رشد بیش از ۱۲ درصدی را داشتیم و همچنین ۳۴ فقره گواهی کشف با حجم سرمایه گذاری صادر شد در حوزه معادن دارای گواهی کشف نیز رشد نزدیک به ۵۸ در را داشتیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: هم اکنون در استان ۱۸۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی معتبر وجود دارد و همچنین ۳۳ معدن دارای گواهی کشف و ۴۷۰ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با اشتغال زایی برای پنج هزار و ۷۹ نفر فعال هستند.

کد خبر: ۱۴٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha