۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
۶ هزار تن گوشت بوقلمون در زنجان تولید می‌شود
 معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

۶ هزار تن گوشت بوقلمون در زنجان تولید می‌شود

زنجان-  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه نزدیک به ۶ هزار تن گوشت بوقلمون در استان زنجان تولید می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از جهاد کشاورزی زنجان،محمدعلی صادقی گفت: سالیانه نزدیک به ۶ هزار تن گوشت بوقلمون در استان زنجان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۳۰ واحد فعال پرورش بوقلمون وجود دارد که در سال گذشته در این واحدها ۵۲۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده است،اظهار کرد: میزان تولید گوشت بوقلمون در سال گذشته ۵ هزارو ۸۳۰ تن بود و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز با این میزان جوجه‌ریزی تولید همچون سال گذشته شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سه واحد پرورش بوقلمون مادر در استان زنجان است که ظرفیت تولید بیش از ۲۱ هزار قطعه در هر دوره را دارد و جوجه‌های بوقلمون تولید شده در زنجان علاوه بر اینکه در تامین نیاز داخل کمک می‌کند بلکه به کشور ارمنستان نیز صادر می‌شود.

صادقی با اعلام اینکه پرورش بوقلمون در استان زنجان برای قریب به ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است، افزود: نخستین و بزرگ‌ترین زنجیره پرورش بوقلمون در کشور در استان زنجان به‌وسیله بخش خصوصی با همراهی دولت ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید گوشت مرغ از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است، گفت: برای ایجاد واحدهای تولیدی گوشت بوقلمون تسهیلات اختصاص نمی‌یابد با این حال در صورتی که متقاضیان دارای طرح با زنجیره کامل از تولید تا فراوری گوشت بوقلمون باشند می‌توانند برای دریافت تسهیلات از سازمان جهاد کشاورزی کمک بگیرند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی زنجان افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش بوقلمون از سال ۹۰ به‌شکل جدی در استان آغاز شده است و در این مدت کوتاه تمام حلقه‌های تولید ایجاد شده است تا وابستگی و واردات خصوصاً در زمینه جوجه یک روزه به صفر برسد.

صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید گوشت مرغ از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است، گفت: برای ایجاد واحدهای تولیدی گوشت بوقلمون تسهیلات اختصاص نمی‌یابد با این حال در صورتی که متقاضیان دارای طرح با زنجیره کامل از تولید تا فراوری گوشت بوقلمون باشند می‌توانند برای دریافت تسهیلات از سازمان جهاد کشاورزی کمک بگیرند.

کد خبر: ۱۴۷٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha