۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
سرمایه‌ ایرانیان خارج از کشور ۱۰ برابر تولید ناخالص ملی است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سرمایه‌ ایرانیان خارج از کشور ۱۰ برابر تولید ناخالص ملی است

گرمسار- مطهری، نماینده گرمسار و آرادان در مجلس بر ضرورت تسهیل جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد و گفت: این گروه از مردم حدود ۱۰ برابر تولید ناخالص داخلی ایران سرمایه دارند.

اردشیر مطهری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور تسهیل شود، تاکید داشت: ثروت ایرانیان مقیم خارج از کشور در سال ۸۶ حدود ۱۳۰۰ میلیارد دلار و سال ۹۴ به حدود سه تا چهار هزار میلیارد دلار افزایش یافته که حدود ۱۰ برابر تولید ناخالص داخلی ایران است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از این ثروت در حوزه خلیج فارس مانند امارات متحده عربی، کویت، قطر و عمان یا ترکیه جذب شده‌اند، افزود: سال‌های ۸۴ تا ۹۹ حدود ۱۷۰ میلیارد دلار و فقط در دو سال، ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌های موجود در ایران از کشور خارج شده که نشان از ظرفیت‌های عظیم در بخش سرمایه‌ای دارد.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار توجه به جذب سرمایه‌ها شد و گفت: شش ماه نخست سال قبل فقط ماهی یک میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج شده که رشدی ۶۳ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال ۹۹ را نشان می‌دهد.

مطهری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تولید و اشتغال و نیاز به جذب سرمایه تاکید دارند، ابراز داشت: مجموعه نظام به اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از خروج سرمایه، توجه داشته باشد تا بتوانیم در زمینه توسعه اقتصادی و اشتغال کاری را صورت دهیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید برای جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور تلاش کنند، گفت: این سرمایه‌ها به توسعه طرح‌های عمرانی و غیر عمرانی کشور سرعت می‌بخشد.

کد خبر: ۱۴۷٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha