۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
 حذف ارز دولتی برای واردات شکر
مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

حذف ارز دولتی برای واردات شکر

حصادی، مشاور وزیر و مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی از حذف ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات شکر در کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «پیمان حصادی» گفت: اختصاص ارز دولتی برای واردات شکر باعث لطمه شدید به تولید داخلی این محصول می شد چون هزینه های شکر تولید داخل خیلی بیشتر از شکرهای وارداتی بود.

وی اظهارداشت: پیشنهادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی مطرح شد مبنی بر اینکه در راستای افزایش تولید داخلی ارز دولتی از روی واردات شکر برداشته شود.

مشاور وزیر و مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از روی شکر برداشته شده و به لطف خدا می توان به تولید شکر داخلی رونق بخشید.

وی در ادامه افزود: رکورد بی سابقه ای در سال ۱۳۹۶ در زمینه تولید شکر در کشور رقم خورد یعنی دومیلیون تن شکر در مملکت تولید شد که قسمت اعظم آن از چغندر قند بود اما شرایط اقتصادی کشور به نحوی رقم خورد که موجبات عقبگرد تولید این محصول راهبردی را فراهم کرد.

حصادی اظهارداشت: تولید یک میلیون تن شکر از مجموع نیشکر و چغندر قند طی سال ۱۳۹۷ در کشور خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شکر وارد شد چون نیاز مملکت به شکر در سال دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

مشاور وزیر و مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال برنامه های خوبی برای تولید شکر در کشور تدارک دیده شده که افزایش قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند نسبت به سال گذشته از جمله این موارد است.

وی به رادیو اقتصاد افزود: چغندر بهاره و پائیزه به ترتیب ۶۱ و ۶۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

حصادی تصریح کرد: برنامه اینکه در سال ۹۹ یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن شکر از نیشکر و چغندر قند در کشور تولید شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت خودکفایی تولید شکر در کشور وجود دارد، اظهارداشت: دستیابی به این مهم مستلزم برنامه ریزی و حمایت مناسب و منطقی از کشاورزان است.

مشاور وزیر و مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: واردات شکر در سال جاری حداکثر ۵۰۰ هزار تن آنهم با ارز نیمایی خواهد بود.

وی افزود: شرکت بازرگانی دولتی برای شکر همیشه ذخیره احتیاطی دارد و این ذخیره حداقل ۳۰۰ هزار تن در سال است.

مشاور وزیر و مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی یادآورشد: امسال هیچ مشکلی از حیث شکر برای ماه رمضان و بعد از ماه رمضان در کشور نخواهیم داشت.

کد خبر: ۱۴٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha