۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳
جایگاه دوم «صنعت ساختمان» در اقتصاد کشور| ضوابط صرفه جویی انرژی رعایت شود
رئیس نظام مهندسی ساختمان گلستان خبرداد؛

جایگاه دوم «صنعت ساختمان» در اقتصاد کشور| ضوابط صرفه جویی انرژی رعایت شود

گرگان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: صنعت ساختمان بعد از نفت بزرگترین جریان اقتصادی است که می‌تواند برای کشور درآمدزایی و اشتغال زایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا آلوستانی شامگاه چهارشنبه در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان، اظهارکرد: صنعت ساختمان بعد از نفت بزرگترین جریان اقتصادی است که می‌تواند برای کشور درآمدزایی و اشتغال زایی داشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: هیئت مدیره نظام مهندسی تلاش خود را بر اعتمادسازی گذاشته و نمود و آثار بیرونی آن، این امر را به اثبات رسانده است.

آلوستانی بیان کرد: امسال در بدترین حالت تورم ۵۰ درصدی و در خوشبینانه ترین حالت تورم ۳۰ درصدی پیش بینی شده و افزایش حقوق کارگران، حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و افزایش عوارض ساختمانی و غیره می‌تواند در این زمینه تاثیر بگذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تولیدکنندگان در زمینه صرفه جویی انرژی در ساختمان توجه کنند زیرا یکی از موضوعاتی که بر اساس مصوبه هیئت وزیران مورد توجه قرار گرفته مسأله صرفه‌جویی انرژی در ساختمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اضافه کرد: مقرر شده از سال ۱۴۰۲ این ضوابط رعایت شود در غیر این صورت پروانه ساختمانی تایید نمی شود.

آلوستانی بیان کرد: با کمک اداره کل شهرسازی، کارگروه لازم برای اجرای این ضابطه ها، تشکیل داده و امسال این طرح در گرگان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

وی گفت ۵۰ درصد انرژی در صنعت ساختمان هدر می رود و این طرح حرکت خوبی برای جلوگیری از هدررفتن انرژی و صرفه جویی است.

کد خبر: ۱۴۷٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha