۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
ثبت نام ۱.۸ میلیون واحد صنفی در سامانه سلامت
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت عنوان کرد:

ثبت نام ۱.۸ میلیون واحد صنفی در سامانه سلامت

فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ثبت نام یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد صنفی کم خطر و پرخطر در سامانه سلامت این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «محسن فرهادی» ضمن اشاره به اینکه واحدهای صنفی پر خطر اجازه فعالیت ندارد، افزود: ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع طرح فاصله گذاری اجتماعی مقابله با کرونا به دنبال درخواست برخی اصناف، صنایع و سازمان ها تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شده است

وی همچنین اظهارداشت: تمامی صاحبان مشاغل شامل اصناف، کارگاه، صنعت و واحدهای خدماتی تولیدی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و غیره می بایست تا تاریخ مزبور در سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت ثبت نام کنند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این مطلب که وقتی اصناف در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام می کنند یک کد به آنان داده می شود این کد ایجاب می کند کسب و کارها پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند اما نکته ای که در این تعهدی که اصناف می دهند وجود دارد اینکه اگر از ماقبل کسب و کار کسی مبتلا به کرونا شد صاحب کسب و کار به عنوان مقصر شناخته می شود و باید خسارت یا جریمه پرداخت کند و فعالان اقتصادی می گویند این ترس راه اندازی مجدد کسب و کارهای را به شدت زیاد می کند، گفت: این تعهدات فقط برای رعایت الزامات بهداشتی است.

وی افزود: کرونا یک بیماری شغلی نیست که مقصر مدیر واحد شناخته شود این تعهد فقط برای رعایت مسائل و الزامات بهداشتی است.

فرهادی اظهارداشت: بیش از اینکه تعهد برای مدیر واحد باشد برای تمام کارکنان است یعنی اعلام می کند من تمامی الزامات بهداشتی را رعایت و اگر مبتلا به کرونا شدم بطور حتم به مراکزی که خدمات سلامت ارائه می دهند مراجعه و خود را بطور اختیاری در منزل قرنطینه خواهم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه اگر این کار را انجام ندهند مجرم شناخته می شوند، گفت: خیر با این دیدگاه به موضوع نگاه نمی شود چون خود فرد مقصر است نه کار فرما!.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اگر کارگر مبتلا به کرونا شده باشد و به کار فرما اعلام نکند خودش مقصر و مجرم است و به یقین پرونده قضایی برای او تشکیل می شود چون ناخواسته افرادی که گناهی نداشته اند مبتلا کرده است.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: اگر فردی در واحدهای صنفی و صنعتی علائم یا مشکوک به ویروس کرونا باشد باید بلافاصله خود را به مراکز خدمات سلامت معرفی کند.

 

کد خبر: ۱۴٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha