۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
کریدور شمال - جنوب در ایستگاه ریلی گیلان تکمیل می شود
معاون وزیر راه وشهرسازی:

کریدور شمال - جنوب در ایستگاه ریلی گیلان تکمیل می شود

رشت- معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل کریدور شمال - جنوب در ایستگاه راه آهن گیلان را سبب توسعه اقتصاد کشور دانست.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، خیرالله خادمی در جلسه بررسی طرح های عمرانی راه و شهرسازی در استانداری گیلان تامین مصالح برای اجرای پروژه های زیرساختی را موضوعی با اهمیت دانست که تنها با همکاری مدیران دستگاه های اجرایی محقق می شود و تسریع در روند اجرای پروژه را به دنبال دارد.

وی تکمیل کریدور شمال - جنوب در ایستگاه راه آهن گیلان را موجب توسعه اقتصاد کشور بیان داشت که منافع عظیمی برای ایران اسلامی به همراه دارد.

خادمی تصریح کرد: اعتبار برای کنارگذر انزلی به زودی تامین و پروژه از رکود خارج می شود ضمن آنکه عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان، مطلوب است و تلاش می شود تا هرچه سریعتر شاهد اتمام و بهره برداری از این پروژه مهم باشیم.

رسول فرخی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تامین مصالح برای اجرای پروژه های عمرانی را دغدغه همیشگی استان دانست و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید برای تصمیم گیری در این بخش از سازمان خود تفیض اختیار داشته باشند.

وی یادآور شد: بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان مطالبه 10 ساله مردم این شهرستان است و باید روند اجرای آن تسریع شود.

وی با قدردانی از مدیران و فعالان حوزه توسعه زیرساخت؛ حذف بروکراسی، افزایش تعاملات بین بخشی و عزم جهادی را عاملی در مسیر پیشبرد اهداف توسعه‌محور خواند و افزود: پروژه های نیمه تمام عمرانی متعددی در استان وجود دارد که منافع اجرای آن در ابعاد ملی و بین المللی مدنظر است.

آزادراه قزوین - رشت تکمیل شود
عباسی استاندار گیلان تکمیل پروژه های مهم استان از جمله آزادراه قزوین رشت، راه آهن رشت به انزلی و کاسپین و آستارا ، احداث پل جاده‌ای آستارا-آستارا و عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان را امری ضروری خواند که باید هرچه سریعتر و با رعایت استانداردها به انجام رسد.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت اجرا و تکمیل کنارگذر چند شهرستان از جمله تالش، بندر انزلی، لنگرود و چابکسر، تعیین تکلیف تقاطع غیر همسطح ورودی شهر فومن و نیز تکمیل بزرگراه فومن – صومعه سرا – تالش – آستارا تاکید و تصریح کرد: باید عقد قرارداد برای احداث و راه اندازی پروژه های بزرگ به گونه ای باشد که تعطیلی در روند اجرا وجود نداشته و اقدامات مربوطه با سرعت بالا اجرایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: دولت عزم جدی در توسعه و عمران کشور دارد و تصمیم گیری ها، مصوبات و تخصیص های اعتباری صورت گرفته موید این امر است.

نماینده عالی دولت در گیلان تامین مصالح برای اجرای پروژه ها را نیازمند همگرایی و تعامل بین دستگاهی خواند و گفت: شکوفایی اقتصاد کشور در گرو اجرای این پروژه‌هاست و نباید با طولانی کردن روند صدور مجوزها، در اجرا و بهره برداری از اقدامات کلان تأخیر ایجاد شود.

وی تکمیل راه آهن رشت - آستارا را موجب افزایش میزان صادرات و همچنین تعاملات اقتصادی بیشتر با کشورهای دنیا به ویژه همسایگان عنوان و بر لزوم نصب علائم راهنما در مسیر راه آهن تاکید کرد.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      تکمیل می شود که نیازمند پیگیری مستمر است !!!! این 26 کیلومتر راه آهن باید تا امروز تکمیل می شد !!! ولی پیگیری کافی صورت نگرفت و پروژه زمین ماند !!! امروز هم تا زمان تکمیل پروژ] باید مدام پیگیری کنند !!! مسیر کریدور شمال به جنوب است !!! به ایران توان عملیات یبسیار خوبی می دهد !!!!