۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
خودروسازی در اسارت دولتی ها؛ چاره کار، واگذاری کامل این صنعت به بخش خصوصی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:زار:

خودروسازی در اسارت دولتی ها؛ چاره کار، واگذاری کامل این صنعت به بخش خصوصی است

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه هم قیمت‌گذاری دستوری و هم تحمیل مدیران دولتی و همچنین اشغال مناصب مدیریتی توسط دولتی‌ها اجازه تحرک به صنعت خودروسازی را نمی‌دهد.

محسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مشکلات صنعت خودروسازی اظهار کرد: صنعت خودروسازی داخلی می‌تواند کمک‌های زیادی را به اشتغال و درآمدهای داخلی کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی داخلی باید تقویت شود، اظهار کرد: باید صنعت خودروسازی داخلی توسعه و گسترش پیدا کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه صنعت خودروسازی داخلی باید دانش محور شود، بیان داشت: ما باید در توسعه صنعت خودروسازی از تکنولوژی‌های برتر دنیا به درستی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: تا زمانی که بخواهیم صنعت خودروسازی را به صورت دستوری مدیریت و قیمت‌گذاری دستوری را در این بخش لحاظ کنیم مطمئنا توسعه و نوآوری در این بخش نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که صنعت خودروسازی ما باید به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود و به صورت دستوری مدیریت نشود تا اینکه اشتغال بیشتر و هم تولیدات بهتری در این بخش داشته باشیم.

علیزاده بیان داشت: مجلس مواردی که باید مد نظر خودروسازان قرار گیرد را تببین کرده و به نظر می‌رسد دولت باید یک بار برای همیشه، پیرو اقدامات مهم در این بخش عزم خود را جزم می‌کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور تاکید داشتند که صنعت خودروسازی یک صنعت پیچیده‌ای است، بیان کرد: همه دولتمردان باید این واقعیت را درک کرده که باید صنعت خودروسازی را رها کنند و این موضوع را به بخش خصوصی واگذار کند تا این صنعت مسیر خود را طی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: متاسفانه هم قیمت‌گذاری دستوری و هم تحمیل مدیران دولتی و همچنین اشغال مناصب مدیریتی توسط دولتی‌ها اجازه تحرک به صنعت خودروسازی را نمی‌دهد.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یوسفی IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      واقعاً اگر این اتفاق بیافتد هم افزایش کیفیت و هم کاهش قیمت را داریم فقط یک مشکلی ایجاد خواهد شد تعداد زیادی مدیران مازاد و کارگران مازاد و قطعه سازان بی کیفیت رانتی به جامعه تزریق می شوند . با اخبارهای مختلف می گویند شرکت تویوتا با اینکه کل جهان را پوشش می دهد و تولیدش شاید ده برابر ما باشد فقط 400نفر نیروی انسانی دارد!
    • شهریار IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      شوخی نکن آقای علیزاده حالا دست دولته قیمت این جوریه دست بخش خصوصی باشه نمیره کجاقیمتا؟!
    • کورش IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 0
      انشاالله صنعت خودردرچاه سقوط کنه
    • مصطفی IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      اگر قراره صنعت خودرو دولتی نباشه پس حمایت دولتی هم نباید باشه مثل بازار انحصاری داخل ناشی از ممنوعیت و عوارض سنگین واردات. نمیشه آشو با جاش خواست. به جای طمع به بیت المال به آقایون بگین خودشون برن شرکت خصوصی تاسیس کنن. اینا اصلا اعتقادی به خودروی دانش بنیان و استعداد طراحی جوونای کشور ندارن و میخوان تو همون چهارچوب فعلی حرکت کنن
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      وقتی فساد گسترده شده دیگه خصوصی سازی هم فایده ای نداره چون افرادی دو شرکت خودرو یازی رو میخرند که در دولت هستند یا نفوذ دارند باز هم همین آش و همین کاسه
    • الهام IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      کاملا موافقم تا زمانی که سهام دولت در خودروسازی به بخش خصوصی واگذار نشه و قیمت گذاری دستوری لغو نشه صنعت خودرو درست نمیشه تمام کسانی که تو تصادفات بدلیل خرابی خودرو جونشون رو از دست میدهند خونشون گردن مدیران دولتی است هم این دنیا باید جوابگو باشن هم اون دنیا
    • ظلم دیده IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      دولت چند سالیه به وسیله خودرو دست تو جیبه مردم میکنه
    • مصطفی IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      خودروسازی در اسارت دولتی ها!!!!! بهتره بگیم دولت در اسارت خودروسازی ، انقدر برای خودروسازان این شرایط منفعت داشته و داره که هیچ تلاشی برای خصوصی شدن نداشتن و ندارن فقط افسار دولت رو به دست گرفتن و به هر طرف که میخوان میکشن کجای دنیا هر کاری که میخوان با مشتری می کنن ، با حمایت دولت
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      بزارین چند قرن دیگه بگذرد شما ها این کاره نیستی ده دقیقه یادتون میره امان از این مسولان