۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
دانش بنیان‌ها به کمک کشاورزی می‌آیند | اجرای پژوهش‌های جدید در سطح کشت
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

دانش بنیان‌ها به کمک کشاورزی می‌آیند | اجرای پژوهش‌های جدید در سطح کشت

سمنان- مویدی، معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دانش بنیان‌ها به کمک کشاورزی می‌آیند، گفت: افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی بهره‌برداران مهمترین راهبرد ما در این حوزه است.

علی اکبر مویدی در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه سفر یک روزه به استان سمنان با بیان اینکه شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی ما را ملزم به پیگیری مسائل مرتبط با دانش بنیان ها کرده است، تاکید داشت: خوشبختانه کشاورزی دانش‌بنیان در زمینه فعالیت های کشاورزان نمونه کشور به خوبی دیده می شود اما باید این موضوع تقویت شود.

وی با بیان اینکه دانش بنیان‌ها به کمک کشاورزی می آیند، افزود: حرکت به سمت به‌کارگیری دانش روز در راستای ارتقای کیفی و کمی تولید از جمله مهمترین راهبردهای ما محسوب می‌شود.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور همچنین با اشاره به ترویج کشاورزی دانش بنیان و آشتی کشاورزان با پژوهش های علمی، گفت: افزایش بهره وری مهمترین امکانی است که دانش بنیان ها می توانند در اختیار کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی قرار دهند.

مویدی با بیان اینکه محققان هم باید تحقیقات خود را به سمتی ببرند که بتوانیم نتایج آن را به صورت کاربردی در سطح کشت مشاهده کنیم، گفت: در حقیقت پژوهش های علمی می بایست اثربخش و در راستای نیازهای کشاورزان و کشاورزی کشور باشد تا بتوانیم جنبه کاربردی آن را نیز به وضوح شاهد باشیم و کمکی به کشاورزان شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای پژوهش های جدید در سطح کشت اهمیت دارد، گفت: نیازسنجی برای تعریف پژوهش‌های جدید از مهمترین مسائلی است که در وزارت کشاورزی به دنبال آن هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی باید رویکردها در بخش کشاورزی تغییر کند، گفت: باید پژوهشگران در نشست های مرتبط با جهاد کشاورزی حضور پیدا کنند و بتوانیم از یافته های علمی آنها نیز بهره ببریم از سوی دیگر بخش‌های آموزشی و ترویجی نیاز به تقویت دارند و باید از آنها به خوبی استفاده کرد.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha