۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
پارسال حدود ۳۵ هزار راس دام عشایر صادر شد

پارسال حدود ۳۵ هزار راس دام عشایر صادر شد

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: پارسال ۳۵ هزار راس دام زنده عشایر به کشورهای مختلف صادر شد که این اقدام امسال هم برای حمایت از این دامداران تداوم می یابد.

به گزارش بازار، عباس پاپی زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به اینکه قیمت دام تولیدی عشایر در کشورهای پیرامون و همسایه ما به نسبت قیمت جهانی گوشت بالاتر است و قیمت دام زنده دو تا سه برابر قیمت جهانی گوشت است صادرات دام زنده و واردات گوشت مزیت محسوب می شود.

رییس سازمان امور عشایری ایران افزود: دام زنده صادر و گوشت قرمز با کیفیت و با قیمت جهانی وارد کشور می شود بدون اینکه ارز از کشور خارج شود.

وی گفت: میزان صادرات دام زنده نسبت به جمعیت دام عشایر کشور که ۲۳ تا ۲۶ میلیون راس است، رقم کمی است اما همین میزان کم تاثیر خود را در اقتصاد گذاشته است.

وی درباره تولید صنایع دستی به وسیله عشایر گفت: ۳۵ درصد صنایع دستی کشور به وسیله عشایر تولید می شود و تلاش داریم تا در قالب صندوق های خرد زنان تولید صنایع دستی افزایش یابد، رویکرد ما این است که آموزش لازم در این زمینه فراداده شود تا تولید صنایع دستی بر اساس نیاز بازار باشد و البته تولید این محصولات صادرت محور شود.

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: تمامی صنایع دستی تولیدی عشایر در داخل کشور به فروش می رود.

پاپی زاده در بخش دیگر سخنان خود درباره تامین آب آشامیدن عشایر گفت: دولت تلاش دارد تا شاخص های توسعه در عشایر ارتقا یابد و فاصله طبقاتی کاهش یابد، در این زمینه در سال جاری منابع تامین آب عشایر تا سه برابر افزایش دارد.

رییس سازمان امور عشایر ایران خطرنشان کرد: تلاش داریم تا با تامین آب پایدار برای عشایر تا حد امکان، آبرسانی سیار پایان یابد.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha