۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
لزوم استفاده از علوم دانش بنیان برای بهبود صنعت در گیلان
استاندار گیلان تاکید کرد؛

لزوم استفاده از علوم دانش بنیان برای بهبود صنعت در گیلان

رشت- استاندار گیلان بر لزوم استفاده از علوم دانش بنیان و اشتغال آفرین برای بهبود صنعت و کیفی سازی تولیدات تاکید کرد و گفت: برای شکوفایی توانمندی ها باید اقدامی جهادی و تلاشی مضاعف به انجام برسد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با تصریح اینکه نباید کالاهای مشابه تولید داخلی به کشور وارد شود، به عزم دولت سیزدهم‌ برای رشد اقتصاد اسلامی اشاره کرد و گفت: بایستی با تکیه بر استعدادها و توانمندی های خود و هم افزایی جمعی، تولیدات داخلی را در مسیر خودکفایی اقتصادی جهت بخشید.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته مطالعه موثری بر واگذاری‌ها صورت نگرفته، وجود برخی واحدهای راکد و نیمه فعال را نمونه ای از این امر خواند و خاطرنشان کرد: باید هرچه سریع‌تر آن دسته از واحدهای تولیدی که وضعیت‌شان بلاتکلیف مانده، به افراد باتجربه و علاقمند به سرمایه گذاری در استان واگذار شود.

عباسی خروج بانک ها و بیمه ها از بنگاه داری را امری ضروری دانست و افزود: عدم توازن درآمد و هزینه موجب وارد آمدن خسارات مالی قابل توجهی می شود که جبران آن، سخت است.

وی یادآور شد: بانک ها حق ندارند منابع خود که اندوخته مردم استان است را در نقطه دیگری هزینه کنند از این‌رو اجازه نمی دهم فرصت بهبود تولید و سرمایه گذاری برای توسعه صنعت در استان از دست برود.

عباسی با بیان اینکه بسیج باید مکمل سیاست های راهبردی دولت باشد، اظهار داشت: بسیج باید برای کمک به تولید در کنار بخش خصوصی قرار گیرد و صنعت را نجات دهد.

استاندار گیلان تاکید کرد: اقتصاد کشور باید مستقل از نفت باشد و حذف این وابستگی، شکوفایی اقتصاد ملی را به دنبال دارد.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha