۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
حجم ذخیره سداکباتان همدان به ۸ میلیون مترمکعب رسیده است
فرماندار همدان:

حجم ذخیره سداکباتان همدان به ۸ میلیون مترمکعب رسیده است

همدان - فرماندار همدان با بیان اینکه حجم خیره آب سداکباتان هشت میلیون متر مکعب آب است، گفت: سال گذشته در همین زمان حجم آب این سد ۲۱ میلیون متر مکعب بوده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، محمدعلی محمدی در کارگروه حفاظت از منابع آب شهرستان همدان خواستار برخورد عدالت محور در مقوله انسداد چاه های غیر مجاز شد و بر ضرورت اطلاع رسانی و شفاف سازی خدمات آبفا برای مردم به منظور همراهی بیشتر در مصرف بهینه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه موضوع تامین آب شرب همدان حیثیتی شده و باید از همه توان برای تحقق این موضوع استفاده کرد، گفت: در روستاهای «خیر آباد»، «قبچاق»، «عربلو»، «نهران» و «شمس آباد» کیفیت آب مشکل دارد و آبرسانی با تانکر انجام می شود.

وی با بیان اینکه منابع آب سطحی ما در همدان بسیار محدود و رو به اتمام است، گفت: دومین منبع آب ما چاهها هستند که انتقال آب از چاه های استیجاری پیش بینی شده است.

فرماندار همدان با بیان اینکه حق آبه بخش کشاورزی متناسب با کاهش منابع آب و نزولات جوی کاهش میابد، افزود: همچنان ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی با توجه به محدودیت منابع آب مورد تاکید است.

وی گفت: هم اکنون سداکباتان ۸ میلیون متر مکعب آب دارد در حالی که سال گذشته همین موقع ۲۱ میلیون مترمکعب حجم ذخیره آب آن بوده است.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha