۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
هند و اروپا شورای تجارت و فناوری راه اندازی می‌کنند

هند و اروپا شورای تجارت و فناوری راه اندازی می‌کنند

شورای تجارت و فناوری اتحادیه اروپا و هند به زودی راه اندازی می‌شود.

به گزارش بازار، در سفر فون در لاین رییس کمیسیون اتحادیه اروپا به دهلی نو درباره تشکیل این شورا تصمیم گیری شد.

این شورا بعنوان مکانیسم هماهنگی راهبردی به هر دو طرف این امکان را می‌دهد تا با چالش‌های مرتبط با تجارت، فناوری و امنیت مورد اعتماد مقابله کنند و در نتیجه همکاری در این زمینه‌ها بین اتحادیه اروپا و هند را عمیق‌تر کنند.

به گفته فون در لاین، اتحادیه اروپا تاکنون تنها یک شورای تجارت و فناوری یعنی ایالات متحده آمریکای داشته است.

شورای تجارت و فناوری، هدایت سیاسی و ساختار لازم را برای عملیاتی کردن تصمیمات سیاسی، هماهنگ کردن کارهای فنی و گزارش به سطح سیاسی برای اطمینان از اجرا و پیگیری در زمینه‌هایی که برای پیشرفت پایدار اروپا و هند مهم هستند، فراهم می‌کند.

هند و ۲۷ کشور اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۷ در حال مذاکره درباره توافقنامه تجارت آزاد (FTA) هستند.

اتحادیه اروپا علاقه شدیدی به مشارکت با هند در تلاش برای انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش وابستگی به منابع تجدیدناپذیر مانند سوخت‌های فسیلی ابراز کرده است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، بلافاصله پس از دیدارش با نخست وزیر نارندرا مودی در دهلی نو، دوشنبه در توییتی نوشت: «همکاری اتحادیه اروپا و هند در زمینه هیدروژن خورشیدی و سبز کلیدی است». امنیت انرژی یکی از مبرم‌ترین موضوعات برای هند و اروپا است. اتحادیه اروپا از سوخت‌های فسیلی روسیه دور خواهد شد و سرمایه‌گذاری هنگفتی در انرژی‌های تجدیدپذیر پاک خواهد کرد. بنابراین، همکاری در زمینه هیدروژن خورشیدی و سبز کلیدی است و می‌تواند نقش مهمی در اینجا ایفا کند.

کمیسیون اروپا شاخه اجرایی اتحادیه اروپا است. این اولین سفر فون در لاین به هندوستان در مقام کنونی اوست.

مودی در این دیدار که در محل اقامت وی برگزار شد، به رئیس کمیسیون اروپا گفت: هند و اتحادیه اروپا برای ارتقای روابط بیشتر آماده هستند و انتظار می‌رود مشارکت ما در زمان‌های آینده افزایش یابد.

فون در لاین با تاکید بر اینکه روابط هند و اتحادیه اروپا "امروز مهمتر از هر زمان دیگری" است، گفت: "ما دموکراسی‌های پر جنب و جوشی هستیم، هر دو از صمیم قلب از نظم بین المللی مبتنی بر قوانین حمایت می‌کنیم و هر دو اقتصاد بزرگی داریم، و هر دو با یک مشکل روبرو هستیم. چشم انداز چالش برانگیز جهانی برای اتحادیه اروپا، مشارکت با هند یکی از مهمترین روابط ما در دهه آینده است و تقویت این مشارکت در اولویت است.

او گفت: ما همچنین با یک چشم انداز سیاسی چالش برانگیز روبرو هستیم. و افزود که امنیت و تجارت در مرکز روابط هند و اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.

پیش از دیدار با مودی، رئیس کمیسیون اروپا با وزیر امور خارجه اس. جایشانکار ملاقات کرد. در این دیدار دو طرف در مورد وضع اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha