۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
بخش خصوصی ۱۸ هزار میلیارد ریال در بندر امیرآباد سرمایه گذاری کرد
مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد:

بخش خصوصی ۱۸ هزار میلیارد ریال در بندر امیرآباد سرمایه گذاری کرد

بهشهر- مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری خصوصی با همکاری بخش های مختلف در این بندر انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از بنادر و دریانوردی امیرآباد، محمدعلی اصل صعیدی پور گفت با همکاری و همراهی همکاران و مدیران سازمان بنادرودریانوردی تاکنون ۱۸ هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد صورت گرفت.

وی گفت: میزان جذب سرمایه گذاری بندرامیرآباد تا کنون ۱۸ هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال بوده که انتظار می رود در سال ۱۴۰۱ با رقابتی کردن فضای سرمایه گذاری ایده آل برای متقاضیان سرمایه گذاری و با تدوین برنامه ریزی های مناسب مطابق با شعار سال، ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید به آن اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه تنوع سرمایه گذاری به عنوان پیشران ایجاد تنوع کالا در بنادر، تأثیری مستقیم را در افزایش نرم تخلیه و بارگیری کالا و متعاقب آن در توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار منطقه خواهد داشت افزود سرمایه گذاری های بخش خصوصی در بندرامیرآباد در دو شاخه خدماتی، تولیدی و ارزش افزوده از قبیل احداث سیلو ها، انبارها، مخازن روغن خوراکی و همچنین احداث کارخانه هایی همچون تولید خوراک دام و طیور، آرد، MDF، فولاد و گچ انجام می شود.

مدیرکل بندرامیرآباد تنوع در سرمایه گذاری ها را موجب کاهش میزان خطرپذیری یک بنگاه اقتصادی بزرگ دانست و ابراز امیدواری کرد این مهم با تلاش در تکمیل ظرفیتهای موجود در حوزه های خدماتی، تولیدی، صنعتی و گردشگری و تدوین سیاست های سرمایه گذاری دریا محور که موجب افزایش ترافیک دریایی بندرامیرآباد شوند، تحقق می یابد.

سعیدی پور در پایان با اشاره به اینکه این بندر با تأمین زیرساخت های مناسب و حمایت همه جانبه از فعالان اقتصادی شرایط مناسبی را جهت سرمایه گذاری ایجاد کرده است گفت، با ایجاد یک نظام هماهنگ در حوزه سرمایه‌گذاری، ارتباط دوسویه مناسب میان متقاضیان سرمایه گذاری و بندر و تسهیل در امور اقتصادی به زودی شاهد حضور حداکثری بخش خصوصی در پسکرانه های بندرامیرآباد خواهیم بود.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha