۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
سیلاب به ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کرمان خسارت وارد کرد
فرماندار کرمان:

سیلاب به ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کرمان خسارت وارد کرد

کرمان - فرماندار کرمان گفت: سیلاب به ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمان بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد کرد.

علی بابایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: روز گذشته در پی بارش های شدید در شهرستان کرمان شاهد وقوع سیل در شهداد و گلباف بودیم.

وی خسارت وارده سیلاب به این مناطق را بسیار زیاد دانست و افزود: سیلاب ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمان را حدود ۲۰ تا ۸۰ درصد تخریب کرد.

فرماندار کرمان گفت: سیلاب باعث خسارت ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی ۲۲ رشته قنات و ۹ حلقه چاه شد.

وی با اشاره به اینکه سیلاب باعث تلف شدن ۱۳۱ راس دام در مناطق سیل زده شد، گفت: همچنین ۶۰ کیلومتر کانال آب بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شد.

بابایی با اشاره به آبرسانی به صورت سیار به مناطقی که آب آنها قطع شده است، افزود: همچنین برق روستاهای «جهر» و «کشیت» از طریق دو دستگاه ژنراتور دیزل تامین شده است.

فرماندار کرمان با اشاره به توزیع اقلام امدادی بین سیل زدگان گفت: در اثر سیلاب حدود ۷۵ واحد مسکونی دچار آب گرفتگی  و خسارت شده است که با کمک هلال احمر، سپاه، بسیج و دهیاری این مشکل در حال برطرف شدن است.

وی با اشاره به حجم بالای خسارت سیلاب به شهر اندوهجرد و روستاهای اطراف آن گفت: در این منطقه حدود ۲۰ واحد مسکونی دچار خسارت شده است.

فرماندار کرمان با اشاره به آغاز بازسازی سیل بند شهر اندوهجرد بازسازی از امروز، افزود: جاده دسترسی «اندوهجرد – جهر» که کاملا تخریب شده بود دیشب بازگشایی شد.

بابایی عنوان کرد: همچنین سیلاب خسارت جدی به شبکه انتقال برق وارد کرد و ۳۸ پایه برق در روستای جهر خسارت دید که در حال رفع این مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه سیلاب فقط به راه های روستایی و خاکی آسیب وارد کرد، گفت: در حال حاضر تمامی راه ها در مناطق سیل زده باز بوده و تردد در حال انجام است.

کد خبر: ۱۴٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha