۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۷
معیشت ۱۰۰۰ خانوار استان بوشهر در دست زنبورهای ملکه| عسل کُنار آماده برداشت است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

معیشت ۱۰۰۰ خانوار استان بوشهر در دست زنبورهای ملکه| عسل کُنار آماده برداشت است

بوشهر- منفرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه یک‌هزار زنبوردار بومی در استان بوشهر فعالیت دارند از آغاز برداشت عسل کُنار در استان خبر داد.

نوذر منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ بیشترین همت خود را برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی به کار بسته و به فضل خدا به نتایج مورد نظر برسیم.

وی افزود: در حوزه باغداری و هم چنین مزارع کشاورزی، با تمهیدات لازم برای صادرات محصولات، انقلابی اساسی ایجاد می‌شود و علاوه بر ایجاد شغل، وضعیت معیشتی تولیدکنندگان نیز بهبود خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در حوزه شیلات و آبزی‌پروری نیز اقدامات زیربنایی انجام شده و چندین سایت ارزشمند پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس راه‌اندازی خواهد شد.

منفرد تصریح کرد: در زمینه زنبورداری نیز در سال ۱۴۰۱ چندین برنامه محوری برای جهش تولید در زمینه تولید عسل تدوین شده که گامی اساسی در تحقق شعار سال است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر ۱۱۵ هزار کندوی زنبور عسل وجود دارد یادآور شد: بیش از ۳ هزار نفر شامل یک‌هزار زنبوردار بومی و ۲ هزار زنبوردار غیر بومی در استان فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید ۱۳۰۰ تن عسل طبیعی مرغوب در استان بوشهر خبر داد و گفت: شهرستان جم و دشتستان بیشترین میزان تولید عسل را دارند.

منفرد ابراز داشت: برداشت عسل کُنار در استان از هفته جاری آغاز و تا ۴۵ روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha