۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
تب قیمت‌ها در بازار گوشی همراه فارس بالا رفت| افزایش ۲۰ درصدی قیمت آیفون
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

تب قیمت‌ها در بازار گوشی همراه فارس بالا رفت| افزایش ۲۰ درصدی قیمت آیفون

شیراز- دستغیب، رییس اتحادیه صنف فروشندگان گوشی همراه شیراز با اشاره به افزایش تب قیمت ها در بازار تلفن همراه گفت: ایجاد محدودیت واردات، قیمت گوشی همراه را در بازار استان دستخوش تغییر کرده است.

سید علی دستغیب در گفتگو با بازار با اشاره به وضعیت بازار تلفن همراه گفت: بحث ایجاد محدودیت واردات موبایل که مدت‌هاست به گوش می‌رسد اگر چه هنوز اجرا نشده، اما در حد گمانه‌زنی هم قیمت موبایل را در بازار دستخوش تغییر کرده است.

وی با عنوان اینکه بحث محدودیت واردات و افزایش حقوق گمرکی می‌تواند عامل جدیدی برای افزایش قیمت موبایل باشد، اظهار کرد: در حالی که این سیاست هنوز به مرحله اجرا نرسیده و در حد گمانه‌زنی است، اما قیمت‌ها را در بازار با روندی صعودی روبرو کرده است.

وی با اشاره به اینکه طبیعتا برخورد با واردات کالایی که مشابه داخلی هم ندارد منجر به افزایش قیمت موبایل می شود، افزود: در نهایت این خریداران و متقاضیان هستند که باید تاوان این نوع تصمیم‌گیری‌های نادرست را بپردازند.

افزایش بیش از ۲۰ درصدی قیمت گوشی آیفون طی یک ماه اخیر
رییس اتحادیه صنف فروشندگان موبایل شیراز به تصمیمات جدیدی برای ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار و در صدر آنها برند اپل اشاره و اظهار کرد: با توجه به طرح موضوعاتی مبنی‌ بر لزوم ممنوعیت کالاهای مصرفی آمریکایی، اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس وعده دادند تا در نیمه اول سال ۱۴۰۱ واردات آیفون ممنوع شود.

تب قیمت‌ها در بازار گوشی همراه فارس بالا رفت| افزایش ۲۰ درصدی قیمت آیفون

دستغیب با عنوان اینکه با این حساب تا پایان شهریور امسال، جلوی واردات محصولات برند اپل گرفته خواهد شد، گفت: طی یک ماه گذشته تنها با مطرح شدن بحث ممنوعیت واردات، محصولات این برند افزایش قیمت ۲۰ درصدی را تجربه کردند و در ادامه ظرف چند روز اخیر، خبر ممنوعیت واردات تا پایان شهریور نیز افزایش حدود ۴ درصدی محصولات این برند را در پی داشت.

وی با اشاره به اینکه فارغ از نتیجه این تصمیم و اینکه این موضوع به مرحله اجرا برسد یا نه، این گونه تصمیم سازی ها باعث سرازیر شدن پول به جیب عده ای شده و از سویی از قدرت خرید مردم داده، بیان کرد: در واقع این اولین و آخرین بار نیست که بحث ممنوعیت واردات گوشی آیفون مطرح شده اما آنچه که مشخص است با هر اظهار ضد و نقیض در این خصوص، بازار این کالای مصرفی با سوء استفاده سودجویان همراه شده و قیمت‌ها نوسان می‌یابند.

آیفون ۱۳ پرومکس در بهمن ماه سال گذشته بین ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳۹ میلیون تومان قیمت داشت، اما امروز در بازار به حدود ۴۷ میلیون تومان رسیده

رییس اتحادیه صنف فروشندگان موبایل شیراز توضیح داد: به عنوان مثال اپل، آیفون ۱۳ پرومکس ظرفیت ۲۵۶ در بهمن ماه سال گذشته بین ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳۹ میلیون تومان قیمت داشت، اما امروز قیمت این گوشی در بازار به حدود ۴۷ میلیون تومان رسیده در همین راستا آیفون ۱۳ معمولی به ۳۴ میلیون و ۱۳ پرو به ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان طی یک ماه اخیر رسیده، علت این افزایش قیمت بلاتکلیفی سفارش‌های ثبت شده و ثبت نشدن سفارش و کاهش موجودی از ابتدای سال جاری در این نوع برند است.

دستغیب ادامه داد: با این شرایط گوشی‌های ارزان‌قیمت نیز به دلیل جو به وجود آماده افزایش قیمت هستند و دلیل آن بالارفتن تقاضا برای این مدل گوشی هاست.

وی البته یادآور شد: بازار تلفن همراه وابسته به دلار است و درصورتیکه برجام به نتیجه برسد و نرخ دلار وضعیت بهتری پیدا کند قیمت موبایل نیز به تبع آن کاهش ‌می‌یابد اما در حال حاضر ‌بازار موبایل در رکود به سر می‌برد. ‌

کاهش شدید قدرت خرید مردم، بازار موبایل را در رکود شدید قرار داده
رییس اتحادیه صنف فروشندگان موبایل شیراز وضعیت این بازار را راکد اعلام کرد و گفت: با شروع سال جدید و کاهش شدید قدرت خرید مردم، بازار موبایل در رکود شدید قرار گرفته و خرید و فروش قابل توجهی در این بازار صورت نمی‌گیرد.

به گفته او بیشترین فروش گوشی در بازار موبایل مربوط به گوشی های سامسونگ و شیائومی است.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha