۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
افزایش تقاضای خرید برنج ایرانی قیمت آن را بالا برده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش تقاضای خرید برنج ایرانی قیمت آن را بالا برده است

همدان - توقیری، رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان همدان با اشاره به افزایش تمایل مردم به مصرف برنج ایرانی، گفت: بالا رفتن تقاضای خرید برنج ایرانی قیمت آن را با افزایش همراه کرده است.

مجید توقیری در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص دلایل افزایش قیمت برنج در بازار همدان با بیان اینکه این مشکل مختص شهر همدان نیست و افزایش قیمت برنج در کشور رخ داده است، گفت: دلایل متعددی باعث این افزایش قیمت شده است.

رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان همدان به موضوع خشکسالی اشاره کرد و افزود: جلوگیری از انجام کشت دوم برنج به خاطر بی حاصلی و تحریم ها نیز در این افزایش قیمت موثر بوده است.

برنج هم مانند تمام اجناسی که گران شده با افزایش قیمت روبرو شده است
وی با یادآوری اینکه تحریم مانع از این شد که برنج خارجی به موقع وارد کشور شود، گفت: مشکلات دیگری وجود ندارد و برنج هم مانند تمام اجناسی که گران شده با افزایش قیمت روبرو شده است.

رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان همدان بابیان اینکه نسبت به سال گذشته قیمت برنج ایرانی حدود ۴۵ تا ۴۶ درصد و برنج خارجی ۲۰ تا ۲۳ درصد افزایش قیمت داشته است، در توضیح میزان استقبال و خرید برنج ایرانی توسط مردم گفت: اخیرا فرهنگ مردم عوض شده و برنج ایرانی بیشتر از برنج خارجی خریده می شود.

وی با بیان اینکه قبل از این برنج هندی مصرف بالایی داشت اما در حال حاضر مصرف این نوع برنج کم شده و مردم دنبال برنج ایرانی هستند و تقاضا زیاد شده است، گفت: برنج خارجی به دلیل اینکه قیمت کمتری نسبت به برنج ایرانی دارد از جانب مردم خریداری می‌شود وگرنه تمایل مردم به مصرف برنج ایرانی هستند و همین موضوع سبب شده تقاا زیاد شده و قیمت برنج ایرانی افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha