۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
 تسهیلات۳۵۰ میلیون تومانی برای اکثر پروژه ها در زنجان تزریق شده است
معاون مسکن راه و شهرسازی استان زنجان:

تسهیلات۳۵۰ میلیون تومانی برای اکثر پروژه ها در زنجان تزریق شده است

زنجان-معاون مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سقف تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن افزایش یافته و تسهیلات۳۵۰ میلیون تومانی برای اکثر پروژه ها در زنجان تزریق شده است.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، سعید شاهین فر،در خصوص وضعیت اجرای پروژه‌های این طرح در استان زنجان، گفت: این طرح بسیار مهم، توسط دولت سیزدهم و تیم حاضر در هیئت دولت پیگیری می‌شود و درقالب قانون جهش تولید مسکن در طی چهار سال آینده ۴ میلیون مسکن در سطح کشور احداث خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این راستا برای رسیدن به این موضوع مهم، به ادارات راه و شهرسازی کل استان‌ها تکلیف و دستوری تعیین شده و در این میان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در اجرای این تکلیف کار خود را شروع کرده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه کلنگ زنی و عملیات اجرایی ساخت ۱۵ هزار واحد در استان زنجان آغاز شده است، گفت: بخشی از این پروژه‌ها خردادماه سالجاری به مرحله بهره برداری می‌رسد و تعدادی هم تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، به شرطی که متقاضیان آورده خود را درموعد مقرر پرداخت کنند تا پروژه‌ها روند سریع خود را طی کنند.

شاهین فر به ثبت نامی های جدید طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از ۵۹ هزار نفر زنجانی در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر مجرد می‌باشند و این متقاضیان در اولویت‌های بعدی برای مسکن دار شدن هستند.

وی با بیان اینکه برای ۵ هزار نفر از متقاضیان حائز شرایط اولیه در شهرستان زنجان و براساس اولویت بندی, تشکیل پرونده انجام می‌شود، متذکر شد: متقاضیان بر مبنای متاهل بودن، سن ازدواج، تعداد فرزندان «دو یا سه فرزند» اولویت بندی شده و جهت تشکیل پرونده به صورت مرحله‌ای پیامک به آنان ارسال می‌شود که ضروری است با حضور در کارگزاری نهضت ملی مسکن نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند و زمین این تعداد هم تامین شده است.

تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای اکثر پروژه‌ها در زنجان تزریق شده است
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه تاکنون متقاضی به علت عدم واریزی در استان حذف نشده است، تصریح کرد: گفتنی است تاخیر در پرداخت، تاخیر در تحویل واحدهای مسکونی را به دنبال دارد.

شاهین فر پرداخت به موقع از سوی متقاضیان مسکن ملی را خواستار شد و ادامه داشت: از متقاضیان درخواست می‌شود اگر توان مالی دارند وجه درخواست شده را به موقع پرداخت کنند.

شاهین فر با بیان اینکه سقف تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن افزایش یافته است، افزود: تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و این میزان تسهیلات برای اکثر پروژه‌ها در استان زنجان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه تامین مسکن و حل مشکل مردم در این بخش وظیفه مهم راه و شهرسازی است، افزود: طرح نهضت ملی نسبت به طرح‌های مسکن که دوره‌های گذشته اجرا شده با برنامه ریزی بیشتری است و در سطح کشور سیاست کلان دولت بر این است که برای اقشار آسیب پذیر و کم در آمد به صورت ویژه مسکن تحویل داده شود و در این راستا ساخت مسکن محرومین در دستور کار است و در این خصوص بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان هم پای کار هستند.

تولید مسکن موضوع تک محوری نیست
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه تولید مسکن موضوع تک محوری نیست، افزود: در تولید مسکن باید تمام بخشهای دولت بویژه شرکتهای خدمات رسان و شهرداری همکاری و حمایت لازم را داشته باشند تا مردم طبق برنامه زمان بندی شده صاحب مسکن شوند.

شاهین فر تصریح کرد: در شروع طرح اقدام ملی مسکن، وزارت راه و شهرسازی تنها بود ولی در ادامه طرح الزام همکاری بخش‌های مختلف دولت و در این میان بانک مسکن در پرداخت تسهیلات احصا و دنبال می‌شود.

وی، بخش مسکن را یکی از موتورهای محرک اقتصاد و توسعه کشور اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح نهضت ملی مسکن چرخه اقتصادی استان فعال شده و اشتغال خوبی هم ایجاد شده است و در این راستا تولید مسکن برای مردم، برنامه مهم و اولویت دار دولت است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، به روند کار پروژه ۱۲۹۶ واحدی M۶ در کوی زنگان اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه مردادماه سال ۹۹ آغاز شده و تاکنون بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال حدود ۳۰۰ واحد مسکونی به متقاضیان آماده تحویل شود.

در طرح نهضت ملی مسکن به سرانه‌های عمومی توجه شده است
شاهین فر تصریح کرد: در پروژه ۱۲۹۶ واحدی M۶ در کوی زنگان شبکه آب و فاضلاب به میزان ۸۰ درصد به انجام رسیده است و شبکه برق هم در حال انجام است و شرکت گاز همکاری خوبی را دارد و آماده سازی معبر ۵۰ متری برای آسفالت در دست اقدام است

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن به ایجادسرانه‌های عمومی توجه خوبی شده است و در کوی زنگان دو مدرسه در مقطع ابتدایی قبل از عید پیمان سپاری شده است و سایر کاربری‌ها و فضای ورزشی و فضای سبز نیز در این سایت پیش بینی شده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، به پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر کاظمیه اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار این پروژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان می‌باشد و تا پایان سال امیدواریم بخشی از واحدها برای تحویل آماده شود.

شاهین فر با بیان اینکه ساخت زمین‌های گروهی در زنجان نتیجه خوبی نداشته است، ادامه داد: متاسفانه سوداگران زمین وارد کار می‌شوند و زمین‌ها را تصاحب می‌کنند و شایان ذکر است فیش واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن غیر قابل فروش و انتقال است.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha