۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
افزایش بیش از ۵۰۰ مگاوات به شبکه سراسری برق
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:

افزایش بیش از ۵۰۰ مگاوات به شبکه سراسری برق

اهواز- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: برای جبران بخشی از افزایش مصرف برق در تابستان، شرکت فجر انرژی خلیج فارس بیش از ۵۰۰ مگاوات به شبکه سراسری تحویل می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: با توجه به خشکسالی به وجود آمده که تاثیر عمده‌ای در تولید نیروگاه‌های برق آبی استان خواهد داشت، از نیروگاه‌های خارج از صنعت برق (بخش خصوصی) خواسته شد تا مازاد انرژی تولیدی خود را به شبکه سراسری تحویل دهند.

وی افزود: به مانند سال‌های قبل شرکت فجر انرژی خلیج فارس طی توافقی با شرکت مدیریت شبکه برق ایران، از ابتدای خرداد تا پایان شهریور بیش از ۵۰۰ مگاوات به شبکه برق خوزستان تزریق خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این ۵۰۰ مگاوات از طریق خطوط و پست برق ۴۰۰ کیلوولت اصلی ماهشهر، به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.

دشت بزرگ بیان کرد: این میزان انرژی کمک خواهد کرد تا در پیک مصرف برق تابستان، شبکه از پایداری بیشتری برخوردار شود.

وی ضمن تشکر از همکاری شرکت فجر انرژی خلیج فارس برای تزریق مازاد انرژی تولیدی خود به شبکه سراسری، گفت: با توجه به نزدیک شدن به شروع ماه‌های اوج مصرف برق، از سایر شرکت‌ها و نیروگاه‌های خارج از صنعت برق نیز خواسته می‌شود تا طی قراردادی توافقی مازاد برق تولیدی خود را به شبکه سراسری تحویل دهند.

دشت‌ بزرگ اضافه کرد: تلاش می‌شود با وارد کردن نیروگاه‌های جدید به مدار و برنامه‌های مدیریت مصرفی و همکاری مشترکین، تابستان آرامتری سپری شود.

کد خبر: ۱۴۷٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha