۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
افزایش چشمگیر قیمت مس در بازارهای جهانی

افزایش چشمگیر قیمت مس در بازارهای جهانی

با انتشار آمارهای اقتصادی چین و اعلام رشد منفی اقتصادی در این کشور و همچنین کاهش میزان ذخایر نفتی در آمریکا، قیمت نفت برنت در روز گذشته با روند افزایشی همراه شد در حالی که نفت آمریکا افت بسیار شدیدی را متحمل شد و به زیر ۲۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، دستور ترامپ مبنی بر بازگشایی فعالیت های اقتصادی از یک سو، رشد منفی اقتصادی چین از سوی دیگر، موجب افزایش قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی شد.

نگرانی از افزایش مخازن نفت آمریکا همزمان با افت تقاضای این کالا در بازار، فشار زیادی را بر تولیدکنندگان نفت در آمریکا وارد کرده است.

وزارت انرژی آمریکا در حال بررسی امکان پرداخت پول به تولیدکنندگان نفت منوط به عدم تولید است. توجیه این کار این است که مخازن نفتی زیر زمین، خود به عنوان محل ذخیره نفت بوده و دولت می تواند هزینه ذخیره سازی را به تولیدکنندگان نفت داده و این کالا در آینده استخراج و تولید شود، موضوعی که نیاز به تایید کنگره دارد.

در این بین، قیمت نفت برنت دریای شمال با افزایش ۱.۸ درصدی به هر بشکه ۲۸ دلار و ۳۴ سنت رسید و قیمت نفت سبک آمریکا با افت شدید ۸.۵ درصدی هر بشکه ۱۸ دلار و ۱۸ سنت معامله شد.

دولت چین روز گذشته اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارچ ۶.۸  درصد کوچک شده که شدیدترین افت از زمان آغاز ثبت آمارهای رشد اقتصادی این کشور در سال ۱۹۹۲ میلادی بوده است. اما عاملی که تا حدی موجب ترمیم قیمت ها شد، طرح های دولت آمریکا برای بازگشایی تدریجی تعطیلی های ناشی از کرونا در ایالت های مختلف بود.

از سوی دیگر، در بازار فلزات، افزایش چشمگیر قیمت مس در بازارهای جهانی، به ثبت رسید و هر تن از این کالا در بازار مشتقه آمریکا با رشد ۲.۱ درصدی همراه شد. قیمت مس در بازار لندن نیز با افزایش قیمت به هر تن پنج هزار و ۱۷۵ هزار دلار و ۵۰ سنت در هر تن معامله شد.

کد خبر: ۱۴٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha